اسپیکرهای هوشمند بیشتر برای خرید اینترنتی استفاده می‌شوند

    کد خبر :600877

نتایج تازه‌ترین تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته بر روی کاربران آمریکایی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از آنها به منظور کارهای مرتبط با خریداری محصولات مختلف به صورت اینترنتی از اسپیکرهای هوشمند استفاده می‌کنند.

اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌های خانگی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. پیشتر بسیاری از تحلیلگران برآورد و خاطرنشان کرده بودند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از سایر گجت های هوشمند رشد و توسعه پیدا خواهند کرد و در سال‌های آینده سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

حالا به تازگی تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته بر روی کاربران آمریکایی نشان می‌دهد که چهار نفر از ۱۰ نفر، به طور تقریبی حدودا نیمی از آنها، از اسپیکرهای هوشمند به منظور انجام کارهای مرتبط با خریداری محصولات مختلف به صورت اینترنتی و آنلاین، استفاده می‌کنند.

این بدان معناست که تقریبا ۱۵ درصد از کاربران از اسپیکرهای هوشمند برای سرچ و جست و جوی اینترنتی و آنلاین محصول موردنظر خود استفاده می‌کنند، ۱۵ درصد از آنها برای مطالعه و بررسی نظرات سایر کاربرانی که در وب سایت فروشگاه اینترنتی کامنت گذاشته‌اند و ۱۲ درصد نیز برای افزودن کالا و محصول موردنظر به سبد خرید و انجام فرایند کامل خریداری اینترنتی از این گجت‌های هوشمند و خانگی استفاده می‌کنند.

این پژوهش‌ها که توسط کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری eMarketer انجام شده است، استفاده کاربران آمریکایی از اسپیکرهای هوشمند را در قالب یک جدول تشریح کرده است که در زیر به آن اشاره می‌شود:

طبق داده‌های ذکر شده در جدول بالا، مردان بیشتر از زنان علاقه و تمایل به استفاده از اسپیکرهای هوشمند دارند که در میانگین سنی ۳۵ تا ۵۴ سال استقبال آنها از این گجت‌های هوشمند خانگی بیشتر از سایر گروههای سنی گزارش و اعلام شده است.

این کارشناسان همچنین برآورد و اعلام کرده‌اند که ۲۷ درصد از کاربران تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی حداقل یک بار با استفاده از اسپیکرهای هوشمند خرید آنلاین و اینترنتی انجام خواهند داد.

طبق آخرین آمار و برآوردهای منتشر شده در وب سایت searchenginejournal، تعداد کاربران اسپیکرهای هوشمند در ایالات متحده آمریکا به ۷۷ میلیون نفر خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۲ میلادی این رقم به حدود ۲۰۰ میلیون کاربر خواهد رسید.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اسپیکرهای هوشمند با سایر اسپیکرهای معمولی همین نام هوشمند آن است، بدان معنا که قادر است با اتصال به اینترنت اغلب کارهایی که یک گوشی هوشمند یا رایانه می‌کند، را انجام دهد.

یک اسپیکر ساده یا معمولی تنها قادر است داده و صدای ورودی را با قدرت و کیفیت بیشتری به بلندگوهای تعبیه شده در خود فرستاده و فایل‌های صوتی موردنظر کاربران را با صدای بلندتری پخش کند. این اسپیکرها هرگز قادر نیستند به اینترنت متصل شوند و کارهای هوشمندانه‌ای نظیر برقراری تماس با مخاطبان، ارسال پیام متنی از راه دور و سایر کارهای دیگری که یک اسپیکر هوشمند قادر به انجام آن است، انجام دهد.

از نخستین، بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند می‌توان به شرکت‌های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کرد که البته سایر برندهای فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتری از بازار این گجت‌های هوشمند را از آن خود کنند.

اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس، آمازون اکو با بهره‌مندی از دستیار صوتی الکسا، هوم پاد اپل و کورتانای مایکروسافت از جمله برترین اسپیکرهای هوشمندی هستند که در جهان توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید