درگیری‌های سنگین میان نیروهای مورد حمایت امارات و عربستان در عدن

    کد خبر :588161

درگیری ها میان نیروهای مورد حمایت ابوظبی و ریاض در عدن در جنوب یمن در حالی تشدید شده است که شمار زیادی بر اثر آن تاکنون کشته و زخمی شده اند.

برخی منابع به شبکه الجزیره اعلام کردند که دامنه درگیری ها میان نیروهای مورد حمایت امارات و عربستان در عدن گسترش پیدا کرده است و شماری دیگر بر اثر این درگیری ها کشته و زخمی شده اند.

این منابع بیان کردند: پنج نفر از نیروهای مورد حمایت امارات و سه نفر از نیروهای مورد حمایت عربستان در این درگیری ها که از چهارشنبه گذشته شروع شده و بامداد امروز تشدید شده است، کشته شده اند.

بر اساس این گزارش؛ درگیری ها در مناطق کریتر، خور مکسر، المنصوره، پادگان عشرین و جبل حدید جریان دارد. همچنین درگیری ها در اطراف کاخ ریاست جمهوری در معاشیق و اطراف فرودگاه عدن هم جریان دارد.

به گزارش مهر،منابع آگاه به الجزیره اعلام کردند که درگیری هایی نیز در نزدیکی پالایشگاه عدن رخ داده است.

به گزارش این منابع؛ این درگیری ها پروازها از فرودگاه عدن به فرودگاه سیئون در حضرموت را با دشواری روبرو کرده است.

این در حالی است که منابع محلی در عدن به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که تردد در خیابانهای اصلی این شهر در نتیجه درگیری ها فلج شده است و برخی مناطق مسکونی هم در این درگیری ها هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر منابع محلی به المیادین اعلام کرده اند: آنچه در حال حاضر در عدن به ویژه منطقه کریتر مشاهده می شود جنگ های خیابانی است ، تانک ها و توپخانه وارد خیابان ها شده است ، از خمپاره استفاده می شود ، شاهد کشته شدن مردم هستیم ، گلوله ها در مناطق مسکونی فرود می آیند. این شرایط در آستانه عید قربان که مردم باید خود را برای خرید عید آماده کنند مایه تاسف است.

این منابع بیان کردند: در شهر خورمکسر هم درگیری هایی رخ داده است. پادگان های عدن در این درگیری ها مداخله کرده اند ، در پادگان بدر شاهد درگیری هستیم زیرا در این پادگان نیروهایی از دو طرف درگیر حضور دارند. شرایط در پادگانی دیگر هم به گونه ای است که برای جدا سازی نیروهای متخاصم از سیم خاردار استفاده شده است. در منطقه المعلا به عنوان نزدیک ترین منطقه به خورمکسر و کریتر گلوله هایی فرود آمده است اما هنوز اخباری از خسارات وارد آمده به این منطقه به ما نرسیده است. به طور کلی شرایط از کنترل خارج شده است.

این درحالی است که یک منبع آگاه در عدن به اسپوتنیک اعلام کرد: نیروهای مورد حمایت امارات به پالایشگاه عدن در البریقه در غرب عدن با هدف کنترل بر آن حمله ور شده اند که در نتیجه آن درگیری شدید میان این نیروها و افراد حامی این پالایشگاه رخ داد که شماری زیادی از طرفین کشته و زخمی شده اند. ادامه درگیری ها در نزدیکی پالایشگاه در آستانه رقم زدن یک فاجعه است زیرا مقادیر زیادی سوخت در آن وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید