قابلیت واکنش به عواطف انسانی به کورتانا اضافه می‌شود

  • آرشیو
  • یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۲
    کد خبر :573903

براساس پتنتی که به‌تازگی از مایکروسافت منتشر شده‌ است، در آینده شاید پاسخ‌گویی دستیار هوشمند کورتانا به عواطف و احساسات انسانی را شاهد باشیم.

به‌گزارش ویندوزیونایتد، براساس پتنتی که به‌تازگی منتشر شده‌ است، به‌ نظر می‌رسد قرار است در کورتانا (Cortana)، دستیار هوشمند مایکروسافت، بهبود پاسخ‌های مفهومی مبتنی‌‌بر شرایط و قابلیت واکنش به عواطف انسانی را شاهد باشیم. این پتنت در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ نوشته شده‌ بود؛ ولی این هفته در پتنت‌اسکوپ (PatentScope) منتشر شد. در این پتنت، ذکر شده‌ است که احتمالا کورتانا با به‌خاطرسپردن بخش‌هایی از مکالمات گذشته، بتواند در دادن پاسخ‌های مفهومی و مرتبط با موضوع پیشرفت کند. البته، این بخش از پتنت اطلاعات جدیدی را شامل نمی‌شود. در ماه مه امسال، دنیل روبینو، سردبیر ویندوزسنترال، مقاله‌ای درباره‌ی کورتانا و حرکت آن به‌سمت مفهومی‌شدن نوشته‌ بود. توانایی انجام وظایف براساس پیغام‌های پیشین و داده‌های موجود آینده‌ی کورتانا است.

با تمام این‌ها، قابلیتی که ممکن است انتشار آن تفاوت بزرگی ایجاد کند، بخش مربوط به عواطف است که در پتنت به آن اشاره شده‌ است. در این پتنت، توضیح داده شده‌ است که کورتانا می‌تواند از روشی مشابه در یادگیری مفاهیم و شرایط استفاده‌ کند تا بتواند به عواطف کاربران واکنش نشان‌ دهد.

در این سند افشاشده، روش‌ها و ابزاری ذکر شده‌ است که با استفاده از آن‌ها می‌توان بین کاربر و عامل هوشمند سخن‌گو ارتباطی برقرار کرد که در آن به احساسات توجه شود. در این ارتباط، می‌توان ابتدا تعدادی عکس شامل یک یا چند عکس مرتبط با کاربر دریافت کرد. عکس پروفایل کاربر هم می‌تواند دریافت شود. براساس اولین گروه عکس دریافتی، اولین گروه از توصیفات متنی تولید می‌شود که می‌تواند حداقل براساس احساسات موجود در عکس پروفایل کاربر باشد.

زبان نگارش پتنت‌ها معمولا خشک و مستقیم است؛ درنتیجه، معمولا اسنادی بسیار طولانی و با جزئیات فراوان هستند که باید از روی آن‌ها سریع عبور کنید. بااین‌حال، بخش استخراج‌شده در بالا خلاصه‌ی مفیدی از قابلیت‌های احتمالی بیان کرده‌ است. اگر این قابلیت عرضه‌ شود، کورتانا می‌تواند پروفایل کاربری بسازد و در آن، سابقه‌ی عواطف کاربر را نگه‌ دارد. به‌طور مثال، کورتانا می‌تواند به این شکل کار کند و اطلاعات مربوط به کاربر را به‌خاطر بسپارد:

این قابلیت می‌تواند به واقعی‌ترشدن مکالمات منجر شود و این امکان را برای کاربر فراهم کند که به مکالمات گذشته اشاره‌ کند. همچنین، ممکن است این قابلیت در کورتانا تعبیه‌ شود که بتواند براساس وضعیت کاربر، توصیه‌های مهمی به او بکند. علاوه‌براین، مایکروسافت نیم‌نگاهی به معضل پیری و تنهایی در جامعه کرده است. نمونه‌ی بارزی از این معضل، ژاپن است که در آن تنهایی در سنین پیری یکی از مشکلات بزرگ جامعه به‌ شمار می‌رود.

کورتانا طراحی خود در iOS و اندروید را به‌گونه‌ای متحول کرده‌ است که بیشتر مکالمه‌ای باشد. نسخه‌ی ویندوز 10 کورتانا هم همین رویه را پیش‌ گرفته‌ است. شرکت‌هایی به بزرگی مایکروسافت ممکن است صدها پتنت منتشر کنند که هیچ‌یک به مرحله‌ی اجرا نرسد؛ ولی به نظر می‌رسد بعضی از ایده‌های موجود در این پتنت‌ها در مسیر عملی‌شدن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید