آشنایی با ویژگیهای نسل جدید رولزرویس گوست
در ژانویهی سال جاری اولین تصاویر جاسوسی از نسل آیندهی رولزرویس گوست منتشر شد. این نسخهی پیشتولیدی پوششهای استتاری زیادی روی بدنه داشت. خبر جدید منتشر شده توسط اتوکار نشان میدهد زیر پوست خودرو وضعیت دیگری در جریان است.
این سدان سوپر لوکس از مونوکوک فولادی قبلی که در ب ام و سری 7 هم بکار رفته بود استفاده نخواهد کرد و یک پلتفرم فریم فضایی آلومینیومی جدید جای آن را خواهد گرفت. واضح است که نتیجهی این کار کاهش قابلتوجه وزن خواهد بود که در مقایسه با وزن 2.5 تنی نسل فعلی کاملاً چشمگیر نشان میدهد. مهمتر اینکه معماری جدید باعث میشود گوست از برخی تکنولوژیهای خودران نیز برخوردار شود.
دیگر ویژگی مهم این خودرو استفاده از سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود. این سیستم با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و پیشرانهی 12 سیلندر 6.6 لیتری توئین توربو همکاری خواهد کرد. مجموعهی قوای محرکهی گوست جدید باعث میشود با خودرویی دینامیکتر و کاراتر روبرو شویم اما خب نباید به دنبال مصرف سوخت خیلی پایینی بود زیرا مشتریان رولزرویس به چنین چیزی اهمیت زیادی نمیدهند.
معماری جدید گوست همچنین به مهندسان شرکت اجازه میدهد تا از سیستم ضد غلتش فعال در گوست استفاده کنند. همچنین گفته شده احتمال استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ هم برای بهبود چابکی خودرو در سرعتهای پایین وجود دارد.
اما اولین تصاویر جاسوسی نشان داد که نسل جدید گوست فرمی تکاملی خواهد داشت. با نگاهی به دربهای عقب خاص رولزرویس و جلوپنجرهی بزرگ این خودرو میتوان این موضوع را فهمید. چراغهای جلوی این خودرو همچنین از تکنولوژی لیزر برخوردار خواهند بود.
نهایتاً انتظار میرود در کابین نیز دگرگونیهایی رخ بدهد که از جملهی آنها میتوان به پشت آمپرهای دیجیتال، هدآپ دیسپلی و ویژگیهای ایمنی بیشتر اشاره کرد.