بنتلی کنتیننتال GT V8 کوپه و کابریولت رونمایی شدند
بنتلی از کنتیننتال جیتی V8 در دو نسخه کوپه و کابریولت رونمایی کرد و قرار است تحویل آن به مشتریان در آمریکا از سهماهه سوم سال جاری میلادی آغاز شود.
بنتلی کنتیننتال جیتی بهعنوان آخرین گرندتورر خودروساز بریتانیایی، پیشرانه جدید و قدرتمند V8 را دریافت میکند. بنتلی کنتیننتال GT V8 که بهتازگی رونمایی شده است، در دو مدل کوپه و کابریولت برای خریداران عرضه میشود و از پیشرانه تویین توربو هشت سیلندر ۴ لیتری با ۵۴۲ اسببخار قدرت و ۷۷۰ نیوتنمتر گشتاور بهره میبرد.
اعداد مربوطبه عملکرد نشان میدهند که مدلهای ارائهشده از نسخه V8 بنتلی کنتیننتال جیتی تنها کسری از ثانیه نسبت به مدلهای W12 کمتر هستند. کوپه کنتیننتال GT V8 فقط به ۳.۹ ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد، درحالیکه نسخه W12 کوپه در ۳.۷ ثانیه به چنین سرعتی میرسد. اما نسخه کانورتیبل بنتلی کنتیننتال جیتی V8 به ۰.۱ ثانیه اضافی نیاز دارد تا به ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد، ولی بیشینه سرعت هر دو مدل ۳۱۸ کیلومتربرساعت است.
بنتلی نهتنها عملکرد هیجانی در نسخه جدید کنتیننتال به ارمغان میآورد، بلکه بهلطف سیستم غیرفعال کردن سیلندرها بهرهوری بیشتری نیز ارائه میکند. سیستم غیرفعالسازی سیلندرها در شرایط مناسب، احتراق چهار سیلندر را غیرفعال میکند تا مصرف سوخت نیز کاهش یابد. خودروساز انگلیسی ادعا میکند که در این فرایند به کارکرد نرم و بدون لرزش پیشرانه لطمهای وارد نمیشود، زیرا تغییر بین دو حالت ۸ و ۴ سیلندر تنها در ۲۰ میلیثانیه اتفاق میافتد.
سیستم تطبیقی هوشمند تمام چرخ محرک، قدرت پیشرانه خورجینی هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه را به هر چهار چرخ انتقال میدهد. بنتلی میگوید این خودرو تا جایی که ممکن باشد از حالت عقب محرک برای راندمان مطلوب و عملکرد دینامیکی در هنگام رانندگی معمولی استفاده میکند.
بنتلی کنتیننتال GT V8 جدید تبدیل به یکی از بهترین مدلهای این شرکت برای سفارشیسازی میشود. بهعنوان گزینه استاندارد، هر دو نسخهی کوپه و کابریولت روی رینگهای ۲۰ اینچی ۱۰ پره سوار خواهند شد؛ اما ۹ طرح دیگر رینگ نیز با اندازههای تا ۲۲ اینچ هم در دسترس خریداران هستند. هفت رنگ بیرونی استاندارد و طیف گستردهای از رنگهای اضافی بهعنوان آپشن نیز برای مشتریان ارائه میشود. علاوهبر این، نسخه کانورتیبل بنتلی کنتیننتال جیتی V8 دارای هفت رنگ مختلف برای سقف تاشو خودرو است.
یکی از ویژگیهای طراحی چندگانه که مدلهای V8 را در بازار از W12 متمایز میکند، طرح اگزوز است. نسخه GT V8 از خروجیهای اگزوز چهارگانه بهره میبرد، درحالیکه نسخه ۱۲ سیلندر بنتلی کنتیننتال جیتی دارای دو خروجی بیضی بزرگ در عقب است. یکی دیگر از تفاوتهای درخورتوجه بین دو سری، لوگوی V8 در گلگیرهای جلو به شمار میرود.
بنتلی هماکنون سفارشهای مدل جدید را در ایالات متحده آمریکا با امکان تحویل طی سهماهه سوم سال جاری میلادی میپذیرد. سایر کشورهای جهان نیز بنتلی کنتیننتال جیتی V8 جدید را از سهماهه اول سال ۲۰۲۰ دریافت خواهند کرد.