انتقاد تند روزنامه جوان از یک مسابقه تلویزیونی
اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مهمترین دانشگاه کشور دهها روز خود را در معرض پاسخگویی به سؤالات سطحی برنده باش قرار میدهند خبر خوبی نیست.
اگر یک طرف ماجرا سوداگری و درآمد زایی مطرح باشد در سویی دیگر میلیونها جوان قرار دارند که به دلیل آدرس غلطی که برنده باش به آنها میدهد به جای ایده پردازی و رفتن سراغ راههای خلاقانه تولید در کشور در حال هدر دادن وقت و پول خود هستند.
در واقع صداوسیما با یک برنامه به این بهانه که مردم را عوض ماهواره جذب کانالهای داخلی کرده دست به فرهنگسازی وارونه زده است. از دل چنین رویکردی نه فرهنگ تولید ملی بلکه فرهنگ غلط حفظ کردن کیلویی اطلاعات عمومی و یک شبه پولدار شدن بدون تلاش و خلاقیت اشاعه داده میشود. شاید این جمله تکراری باشد، اما این تلویزیون واقعا دانشگاه عمومی نیست. بازنده این انفعال در برابر اسپانسرها و سلبریتیها به طور قطع مردم هستند.