تیم کوک میگوید اپل در آینده محصولات شوکهکنندهای عرضه خواهد کرد
تیم کوک در دیدار با سرمایهگذاران اپل، بهصورت مبهم به برنامههای شرکت برای طراحی و تولید محصولات خارقالعاده و شوکهکننده اشاره کرد.
اپل روز جمعه رویدادی با حضور سرمایهگذاران خود برگزار کرد که مدیرعامل شرکت یعنی تیم کوک، در صحبت کوتاهی با حاضران، دربارهی محصولات آتی کوپرتینوییها اطلاعاتی مبهم ارائه داد. کوک اشارهای به جزئیات محصولات آتی نکرد. او تنها گفت که وضعیت کنونی شرکت، در امیدوارانهترین حالت از نظر او قرار دارد و آیندهی روشنی برای اپل تصور میکند.
برخی عبارتهایی که تیم کوک در رویداد گذشته بیان کرد، نشان از برنامههای جدی اپل برای محصولات خاص داشت. بهعنوان مثال او از عبارتهای «برنامهریزیهای اولیه» و «امتحان کردن شانس» برای توصیف مراحل کنونی طراحی و برنامهریزی استفاده کرده و محصولات آینده را نیز با صفت «شوکهکننده» معرفی کرد. کارشناسان امیدوار هستند که صحبتهای اپل، نشاندهندهی برنامههای جدی آنها برای حرکتهای شجاعانهتر در مسیر طراحی و تولید محصول باشد.
اپل واچ و ایرپاد اپل، مواردی بودند که در صحبتهای تیم کوک بهعنوان زمینههایی برای توسعهی محصولات آتی معرفی شدند. او از عبارت «مسیری بلند بهسوی محصولات فوقالعاده» برای توصیف برنامههای آتی شرکت استفاده کرد. شاید از صحبتهای او بتوان پیشبینی کرد که قابلیتهای مرتبط با سلامتی بیشتری در اپلواچهای آینده دیده میشود.
مدیرعامل اپل در صحبتهای خود به این نکته اشاره کرد که قیمت ۱۲ هزار دلاری مکبوک ایر با صفحهنمایش رتینا، کاهش خواهد یافت. نکتهی دیگر، تلاش آنها برای دو برابر کردن درآمد خدمات تا سال ۲۰۲۰ و رساندن آن به ۵۰ میلیارد دلار بود. گفته میشود اپل در رویداد ۲۵ مارس (۵ فروردین) چند سرویس جدید خود شامل اخبار و رقیبی برای نتفلیکس در حوزهی پخش ویدئو را رونمایی خواهد کرد.
یکی از محصولاتی که اپل بهاحتمال زیاد در حال توسعهی آن بوده، عینک واقعیت افزوده است. تیم کوک اشارهای به آن محصول نکرد، اما صحبتهای مستقیمی دربارهی تلاشهای کوپرتینوییها برای توسعهی پردازندهی محصولات آتی در داخل شرکت داشت. او دورهای ۵ ساله را برای نهایی شدن این طرح بیان کرد.
اپل در فصل فروش گذشتهی تعطیلات میلادی، اولین کاهش فروش خود را از سال ۲۰۰۱ تجربه کرد. آیفون یکی از منابع درآمدی اصلی آن شرکت محسوب میشود که بهخاطر دلایل مختلف ازجمله افزایش قیمت میانگین سریهای جدید، با کاهش فروش روبهرو شد و مصرفکنندهها، استفاده از نسخههای قبلی را به خرید نمونههای جدید ترجیح دادند.
اپل در سالهای گذشته، بیشتر محصولاتی با بهروزرسانیهای جزئی و نوآوریهای کم معرفی کرد. آنها باید باز هم موتور نوآوری خود را به کار گیرند تا با عرضهی محصولی جدید و انقلابی، بار دیگر مشتریان را به سمت خود جذب کنند. وقتی آنها در سال ۲۰۰۷ آیفون را معرفی کردند، بهنوعی کل صنعت موبایل دگرگون شد. بسیاری از مردم و کارشناسان، اکنون نیز منتظر اپل هستند تا محصول ساختارشکن بعدی را به دنیای فناوری معرفی کند.