بطحائی: با اجرای رتبهبندی، حقوق تمامی فرهنگیان دو سه برابر نمیشود
وزیر آموزش و پرورش رتبهبندی معلمان را اصولیترین راه برای حل مشکلات معلمان دانست وگفت: رتبهبندی به این معنا نیست که اگر رتبهبندی اجرا شد از فردا همه حقوقهایشان دو برابر سه برابر بشود. هدف اصلی رتبهبندی این است که آن کسی که شایستگی، توانایی، توانمندی بالاتری را پیدا میکند باید نظام پرداختها به او بیشتر توجه بکند.
سید محمد بطحایی در ادامه سفر دو روزه خود به استان ایلام، از دبیرستان دولتی هیأت امنایی شهید آوینی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مدرسه، دانشآموزان و مدرسه قرار گرفت و به صحبتهای آنان گوش داد. در ابتدا به یکی از کلاس های درس رفت و با دانشآموزان درباره رشته تحصیلی و علائقشان گفتوگو کرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بازدید که با حضور استاندار ایلام صورت گرفت، با مدیر، معلمان و فرهنگیان مدرسه شهید آوینی دیدار کرد. معلمان این مدرسه تمام مشکلات، مسائل و دغدغههای خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.
بطحایی در گفتوگو با معلمان به شرایط بد اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که یک بار برای همیشه وضع آموزش و پرورش رو به بهبودی برود.
وی رتبهبندی معلمان را اصولیترین و دقیقترین راه برای حل مشکلات معلمان دانست و ادامه داد: رتبهبندی به این معنا نیست که اگر رتبهبندی اجرا شد از فردا همه حقوقهایشان دو برابر سه برابر بشود. هدف اصلی رتبهبندی این است که آن کسی که شایستگی، توانایی، توانمندی بالاتری را پیدا میکند باید نظام پرداختها به او بیشتر توجه بکند. رتبهبندی میخواهد آن که بیشتر تلاش میکند آن که شایستگی بیشتری دارد، آن که سختیهای بیشتری را تحمل میکند، آن که بیشتر در کارش موفقتر است در نظام حقوق و مزایا باید بالاتر بگیرد، این اصل حرف اصلی رتبهبندی است.
به گزارش مرکز امور هماهنگی ، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش به ایجاد ظرفیت برای مشارکت حداکثری معلمان در تصمیم گیریهای کلان در این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: باید ظرفیتی را ایجاد بکنیم که معلمان بدنه آموزش و پرورش بتوانند در تصمیمگیریها مداخله کنند و برای بهبود شرایط آموزش و پرورش به ما کمک کنند.
به گزارش ایسنا، معلمان این مدرسه مطالبات دیگری از جمله بهبود وضعیت بیمه فرهنگیان را نیز مطرح کردند که وزیر آموزش و پرورش به آنها قول داد این مطالبات را پیگیری کند.