تابلوهایی که با روح و روان مردم بازی میکند!
رییس سارمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج گفت: وضعیت تبلیغات محیطی کرج به مرحله بحران رسیده است.
پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: وضعیت تبلیغات محیطی در کرج به مرحله بحران و هشدار رسیده و ضروری است تا فکری به حال آن شود.
وی با اشاره به اینکه همه تابلوهای تبلیغاتی شهر به شهرداری تعلق ندارد افزود: طبق قانون، مدیریت فضای تبلیغاتی شهر با شهرداری است ولی در حال حاضر این حاکمیت وجود ندارد.
این مسئول ادامه داد: متاسفانه به دلیل اقدامات غلط گذشته، نهادها، سازمانها و ارگان مختلف طبق مجوزهایی که به صورت قانونی و یا غیر قانونی دریافت کردهاند اقدام به نصب و استقرار سلیقهای و بدون نظم و قاعده تابلوها در سطح شهر کردهاند که نتیجه آن منجر به وضعیت نابسامان امروز در سیمای بصری شهر شده است.
به گزارش ایسنا،وی بهبود وضعیت سیمای شهر را در گرو همکاری و تعامل مشترک نهادها و ارگانهای مختلف دانست و تصریح کرد: متأسفانه تعدد تابلوهای تبلیغاتی کرج علاوه بر مخدوش کردن زیبایی بصری شهر، فضای تبلیغاتی را هم تحت تأثیر قرار داده و شرایط روحی و روانی ناپایدار و چالش برانگیزی را برای شهروندانی که برای امور روزمره خود در خیابانها و معابر شهری تردد میکنند به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: این سازمان علاوه بر تدوین طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر، با ارگانهای دارای تابلوهای تبلیغاتی چندین بار جلسه برگزار کرده تا با تعامل و همفکری، بهترین روش برای ساماندهی وضعیت تبلیغاتی شهر اتخاذ شود .
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: طی دو ماه گذشته 250 تابلوی تبلیغاتی از سطح شهر جمع آوری شده است.
بضاعتی پور در پایان با اشاره به اینکه نابسامانی تبلیغات شهری زیبنده مردم کرج نیست گفت: این موضوع در شورای تامین استان در دست بررسی است و مجموعه مدیریت شهری هم با جدیت از حق و حقوق شهروندان در برابر هجمهای که در خصوص تبلیغات محیطی نامناسب ایجاد شده دفاع کرده و برای دستیابی به سیمای مطلوب شهر تمام توان و امکانات خود را به کار خواهند گرفت.