اپلیکیشن «باجه شهروندی» ارتباطی با تأمین اجتماعی ندارد/خدمات غیرحضوری رایگان است
به دنبال ارائه برخی از سرویسهای غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق اپلیکیشن موبایلی باجه شهروندی و دریافت مبلغی از بیمهشدگان در ازای ارائه این خدمات، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که اپلیکیشن مذکور هیچگونه ارتباطی با این سازمان نداشته و خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی بدون دریافت وجه ارائه میشود.
سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: در ماههای اخیر اپلیکیشن موبایلی با نام باجه شهروندی برخی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از جمله ارائه سوابق بیمه پردازی را در ازای دریافت پول (با فعال شدن سرویس ارزش افزوده برای سیم کارت) به متقاضیان ارائه می دهد. بررسیهای صورت گرفته حاکی است که این اپلیکیشن هیچ گونه دسترسی خاصی به اطلاعات بیمه شدگان تأمین اجتماعی ندارد و تنها کاربران را به سامانه سوابق بیمه شدگان هدایت می کند.
این اطلاعیه میافزاید: از آنجا که سامانه سوابق بیمه شدگان و همچنین سایر خدمات غیرحضوری در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان تأمین اجتماعی در دسترس قرار دارد نیازی به استفاده از این اپلیکیشن و پرداخت هزینه بابت استفاده از خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی نیست.
لازم به ذکر است پیش از این نیز اپلیکیشنهای دیگری نیز با نامهای مختلف اقدام به ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی و دریافت وجه بابت این کار کردهاند که مطابق قانون پیگیریهای لازم برای جلوگیری از فعالیت آنها انجام می گیرد.
لدا به بیمه شدگان و بازنشستگان و عموم مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی توصیه شده که خدمات مورد نیاز خود را تنها از طریق مبادی رسمی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.
پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir به عنوان درگاه رسمی خدمات غیرحضوری این سازمان تمامی خدمات غیرحضوری که در حال حاضر ارائه می شود را در قالب میز خدمات غیرحضوری در دسترس عموم مردم قرار داده است. همچنین اپلیکیشن “تأمین اجتماعی من” به عنوان تنها اپلیکیشن متعلق به این سازمان خدمات غیرحضوری را به مخاطبان ارائه می دهد.
به گزارش ایسنا، همچنین خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق کد دستوری #۱۴۲* در دسترس قرار دارد.