شاسی بلند برابوس 700 رونمایی شد
برابوس، نسخهای خاص از مرسدس بنز جی کلاس به نام 700 4×4² فاینال ادیشن رونمایی کرده که تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید خواهد کرد.
مرسدس بنز اوایل امسال نسل جدید مدل جی کلاس را برای سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودروی بینالمللی آمریکای شمالی رونمایی کرد و سپس کمی پس از آن، این خودرو به بازار وارد شد. با این حال گویا کار برابوس با نسل قبلی جی کلاس تمام نشده و در آخرین محصول خود تصمیم گرفته است تا مدلی از جی کلاس ۲۰۱۸ را تولید کند. این مدل برابوس که بر اساس مدل قبلی G36 AMG ساخته شده، با نام 700 4×4² فاینال ادیشن (Final edition) شناخته میشود و نشان میدهد که آخرین مدل از نسل قبلی جی کلاس خواهد بود که برابوس آن را تقویت کرده است. عدد ۷۰۰ در نام این خودرو نیز نشاندهندهی قدرت موتور آن است.
یک پیشرانهی نسبتا قدیمی ۵.۵ لیتری V8 تویین توربو زیر کاپوت این خودرو آرمیده که برابوس توانسته با استفاده از توربوهای بزرگتر، سیستم اگزوز اسپرت و برخی تغییرات دیگر قدرت آن را به ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور آن را نیز به ۹۶۰ نیوتونمتر افزایش دهد. در نتیجهی این تغییرات، این شاسی بلند بزرگ و سنگین وزن میتواند سرعت خود را تنها در ۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. شاید از نظر تواناییهای حرکتی نظیر شتاب و سرعت، این مدل نتواند با نسل جدید جی کلاس رقابت کند اما تمرکز برابوس در این خودرو بیش از مواردی چون شتاب و سرعت، روی قابلیتهای آفرودی بوده است. در عوض برابوس با تقویت سیستم تعلیق، مدل 700 4×4² فاینال ادیشن را تبدیل به خودرویی بسیار توانا در خارج از جاده کرده است.
همانطور که در تصاویر مدل 700 4×4² نیز دیده میشود، ارتفاع خودرو بهطرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و فاصلهی کف آن تا زمین به ۶۰ بیش از ۶۰ سانتیمتر رسیده است. این ارتفاع زیاد با کمک محورهای خاص غیرهممرکز با نام Portal Axels و استفاده از سیستم تعلیق ارتقاءیافته با قابلیت کنترل الکترونیکی بهدست آمده است. رانندهی جی کلاس 700 4×4² میتواند از داخل کابین لوکس این خودرو ارتفاع دلخواه خود را تنظیم کند و چهار وضعیت رانندگی مختلف با نامهای کامفورت، اسپرت، آفرود و حالت شخصی در دسترس راننده هستند. در حالت آخر راننده میتواند بهصورت الکترونیکی تنظیمات مد نظر خود را روی هر یک از کمک فنرها و هر محور بهصورت جداگانه اعمال کند.
برای افزایش کارایی 700 4×4² فاینال ادیشن در آفرود، برابوس اقدام به نصب صفحهی محافظ زیر خودرو و چراغهای قدرتمند اضافی روی اسپویلر سقفی کرده است. رینگهای بزرگ مشکیرنگی هم که روی این خودرو میبینید، میزبان تایرهای پیرلی اسکورپین ATR مخصوص آفرود هستند. نگاهی به مشخصات و ابعاد این تایرها بهخوبی نشان میدهد که چرا برابوس حداکثر سرعت 700 4×4² را به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. از دیگر تغییرات این مدل نیز میتوان به گلگیرهای پهن جدید، تودزوی چرمی سفارشی و جلوپنجرهی برابوس اشاره کرد.
برابوس تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد و هر یک از آنها با قیمت پایهی ۲۳۷ هزار دلار به فروش خواهند رفت. با اینکه چنین قیمتی گران محسوب میشود اما با توجه به تولید محدود 700 4×4² ارزش پرداخت را دارد.