تیونینگ متفاوت بی ام و M3 کلاسیک
تیونر ویلنر، بیامو M3 مدل ۱۹۹۰ را رونمایی کرده که در قلب آن از پیشرانهی مدل M3 E36 استفاده شده است.
شرکت تیونینگ بلغاری ویلنر (Vilner) در جدیدترین پروژهی خود برای سال ۲۰۱۸ بهسراغ مدل کلاسیکی از بیامو M3 اتاق E30 مدل ۱۹۹۰ رفته و این خودرو را بازسازی و البته بهینهسازی کرده است. نتیجهی نهایی کار بیامو افسانهای بسیار زیبا به رنگ قرمز ایمولا از آب درآمده که میتوان آن را جزو خاصترین مدلهای E30 دانست.
تنها بخشی از این خودرو که استاندارد کارخانه نیست، سپر جلو است که از جنس فیبر کربن ساخته شده. این سپر جایگزین سپر استاندارد سری Evolution این M3 شده که از آن فقط به تعداد محدود پانصد دستگاه تولید شده بود. تکمیلکنندهی ظاهر سری Evo رینگهای هجدهاینچی زیبا از برند BBS هستند که بخش مرکزی قرمزرنگ آنها با رنگ خودرو همخوانی زیبایی دارد. از دیگر بخشهای متفاوت بیرون خودرو باید به چراغهای جلو تیرهرنگ و چراغهای عقب سفارشی اشاره کرد.
هنر اصلی ویلنر را با بازکردن درهای این بیامو خواهید دید؛ جاییکه از ترکیب زیبای چرم و پارچهی چهارخانه روی صندلیهای اسپرت اسپارکو استفاده شده است. پوشش مشابهی نیز در رودریها و روی اهرم تعویض دنده بهچشم میخورد. این سِت تودوزی کلاسیک در نگاه نخست یادآور فولکسواگن گلف GTI است و حس خوبی به بیننده منتقل میکند. ویلنر روی غربیلک فرمان هم از پوشش چرمی استفاده کرده و کف اتاق هم پوششی فلزی دارد. در این مدل M3، صندلیهای عقبی برای نصب رولکیج ایمنی حذف شدهاند.
تغییرات این M3 به همین موارد محدود نیست و در مرحلهی بعد، به بخش اصلی خودرو، یعنی پیشرانه میرسیم. پیشرانهی چهارسیلندر استاندارد M3 با پیشرانهی ششسیلندر خطی ۳.۲لیتری متعلق به اتاق E36 تعویض شده است. این پیشرانه میتواند ۳۱۷ اسببخار قدرت و ۳۵۰ نیوتونمتر گشتاور تولید و آن را با استفاده از جعبهدندهی پنجسرعتهی دستی به چرخهای عقب ارسال کند. ازآنجاییکه وزن این خودرو نیز بسیار کم و چیزی درحدود ۱۲۰۰ کیلوگرم است، میتوان انتظار داشت تواناییهای حرکتی آن نیز درخور توجه باشد.