معرفی سوبارو WRX STI RA-R، بهترین سوباروی تاریخ

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ۹:۴۳
    کد خبر :383935

بخش STI سوبارو در حال برپایی جشن تولد سی سالگی خود است و چه چیزی بهتر از تولید سریع‌ترین، سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین نسخه WRX STI RA-R می‌تواند شادی این جشن را دو چندان نماید. RA-R مخفف Record Attepmt-Racingاست که نشانگر تلاش اس تی آی در مسابقات قهرمانی رالی جهان، سری مسابقات سوپرGT ژاپن و نوربرگ‌رینگ است.

مزایا: پیشرانه پرتوان و پرکشش‌تر، بهترین محصول اس تی آی

معایب: سواری سفت، موقعیت نادرست پدال ترمز، تنها مخصوص بازار ژاپن است

مهندسان STI در حدود 10 کیلوگرم از وزن نسخه استاندارد WRX STI را کاهش داده و وزن کلی آن را به رقم 1480 کیلوگرم رسانده‌اند؛ به طور همزمان ساختار بدنه و شاسی را تقویت نموده و از ترمزهای بزرگ‌تر بهره جسته‌اند. در ضمن شاخصه‌های آیرودینامیکی را نیز بهبود بخشیده‌اند.

در زیر کاپوت RA-R از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده شده که ۳۲۴ اسب بخار قدرت را در ۷۲۰۰rpm تولید می‌نماید. حداکثر گشتاور حاصل از این موتور نیز در بازه ۳۲۰۰ تا ۴۸۰۰rpm معادل 432 نیوتن متر است. این پیشرانه به احتمال زیاد آخرین نسل از سری پیشرانه‌های قدیمی EJ20 باشد که توسط STI تیونینگ می‌شود.

همچنین به دلیل بازنگری‌های صورت گرفته بر روی برنامه‌ریزی الکترونیکی پیشرانه، توربوشارژ و سامانه ورود هوا و خروج دود، پاسخگویی پیشرانه نسبت به فشردن پدال گاز بسیار مهیج‌تر و چابک‌تر شده است. همچنین گشتاور پیشرانه این خودرو که در دورهای نسبتا پایین در دسترس قرار دارد، موجب می‌شود تا خودرو در تمام محدوده توان خود سریع‌تر و پرتوان‌تر به نظر برسد.

ایجاد تغییرات در سامانه اگزوز هم موجب شده تا طبق ادعای شرکت سازنده، جریان گاز خروجی در حدود ۶۰ درصد ارتقا یافته و طنین بهتری از خروجی اگزوز ساطع شود. نکته منفی که در اینجا وجود دارد، جای‌گیری بالاتر پدال ترمز نسبت به پدال گاز است که در پیچ‌ها و هنگام مانورها کمی کار را برای راننده مشکل می‌سازد.

سیستم تعلیق نسبت به نسخه استاندارد سفت‌تر شده که همین امر سواری زمخت‌تری را برای RA-R به وجود آورده است. ترکیب کالیپرهای ترمز شش پیستون در جلو با تایرهای میشلن، قدرت و حس خوبی را در حین ترمز گرفتن پدید آورده‌اند. STI نسبت فرمان را به ۱:۱۱ رسانده که عملکرد آن را بسیار عالی و دقیق نموده و از سفتی مناسبی نیز برخوردار است.

برخلاف نسخه استاندارد، در RA-R خبری از کم‌فرمانی نبوده و در پیچ‌ها به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد. برخی شاخصه های ظاهری ویژه، RA-R را نسبت به سایر WRXها متمایز کرده است؛ رینگ‌های سبکتر 18 اینچی قرض گرفته شده از تیم مسابقه ای سوپرGT سوبارو، قریم آینه‌های فیبر کربنی، حذف شستشو دهنده‌های چراغ‌های جلو و بال فیبرکربنی بزرگ عقب (سفارشی)، بخشی از این عناصر هستند.

کابین سوبارو WRX STI RA-R تفاوت خاصی با نسخه استاندارد نداشته و تنها، صندلی‌های آن حمایت جانبی بیشتری را در سر پیچها برای بدن سرنشینان جلو فراهم می‌آورند. بهای این خودرو در ژاپن معادل 45,100 دلار است و محض اطلاع باید بدانید که که هر ۵۰۰ تای آن در ۸ ساعت اولیه به فروش رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید