مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی اعلام کرد

مکاتبه با وزارت ارشاد برای سهولت در استفاده از شخصیت‌های ایرانی در نوشت‌افزارها

    کد خبر :370631

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه نقطه اتکا و مصرف حوزه نوشت‌افزار، “آموزش‌وپرورش” است، گفت: اگر آموزش و پرورش به لحاظ توجیه والدین، ترویج استفاده از کالاهای ایرانی و یا ممنوعیت برخی از کالاهای خشونت‌آمیز خارجی با این مجمع همکاری داشته باشد، می‌توان طی سه سال آینده حجم تولیدات ایرانی را به بیش از ۵۰ درصد افزایش داد.

سعید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تولید نوشت افزارهای ایرانی بیان کرد: آموزش و پرورش تاکنون در حوزه نوشت‌افزارها بسیار ضعیف عمل کرده است که به منظور ترویج استفاده از کالاهای ایرانی در مدارس با این وزارت جلساتی برگزار کردیم.

وی با اشاره‌ به وجود مشکلات اقتصادی در حوزه تولید محصولات نوشت‌افزار گفت: باتوجه به اینکه محصولات پتروشیمی به دلیل نوسانات ارز با افزایش قیمت همراه بوده این حوزه از نظر مسائل اقتصادی با مشکلات بسیاری رو به روست. اساسا کمبود مواد اولیه و نوسانات قیمت از مشکلات اصلی حوزه تولیدات نوشت افزارهای ایرانی است. قیمت برخی اقلام مانند کاغذ و پارچه تغییر کرده و همین مسئله باعث شده خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی شرایط تامین سبد لوازم التحریر فرزندان خود را نداشته باشند. در همین راستا نیاز است تا دولت و سازمان‌های مربوطه با حمایت از تولید کاراکترهای ایرانی این حوزه را یاری کنند.

او با ارائه پیشنهاداتی به منظور کمتر شدن مشکلات تولید نوشت‌افزارها گفت: تاکنون صداوسیما و رسانه‌ها تفکر و اندیشه مردم را در راستای خرید از محصولات ایرانی حرکت دادند، این مسئله حاکی از آن است که رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در تغییر نگرش مردم داشته باشند، به همین دلیل باید روز به روز این تفکر میان مردم گسترش یابد.
تعداد کاراکترهای دوست داشتنی ایرانی برای کودکان کمتر به چشم می‌خورد

مکاتبه با وزارت ارشاد برای سهولت در استفاده از کاراکترهای ایرانی در نوشت‌افزارها

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی کمبود کاراکترهای ایرانی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه دانست و گفت: باتوجه به اینکه حق انتخاب کودکان در سالهای اخیر به دلیل نوع فرهنگ نسبت به قبل بیشتر شده و کودکان باتوجه به نوع کاراکتر و تصویر جذب طرح نوشت افزارها می‌شوند، لازم به ذکر است که نمادها می‌توانند در نوع شکل‌گیری شخصیت کودکان و یادگیری آنها بسیار موثر عمل کنند این درحالیست که تعداد کاراکترهای محبوب و دوست داشتنی ایرانی برای کودکان بسیار کم به چشم می‌خورد.

او ادامه داد: در همین راستا با مجموعه “اوج کودک و نوجوان”، ” کانون پرورش فکری کودک و نوجوان” و “شبکه پویا” مذاکراتی انجام دادیم تا با رسیدن به چرخه مستمر سالیانه چند کاراکتر ایرانی طراحی و تولید شود.

وی در ادامه به موضوع پرداخت حق مالکیت به صاحبان کاراکترها که تولیدکنندگان در صورت استفاده از کاراکتر باید به مالکان آنها هزینه‌ای پرداخت کنند اشاره کرد و گفت: به منظور سهولت در استفاده از کاراکترهای ایرانی با وزارت ارشاد مکاتباتی انجام داده‌ایم و این موضوع از طریق مجلس هم در حال پیگیری است.

فزایش تعداد تولیدکنندگان محصولات ایرانی

مدیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ششمین نمایشگاه ایران نوشت که از ۲۲ مرداد تا دوم شهریور ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، از عرضه بیش از ۵۰۰۰ محصول در این نمایشگاه خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه محصولات عرضه شده در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته با تنوع بسیار خوبی همراه بوده و حداقل هزار نوع از این محصولات جدید و جنبه رونمایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج میلیارد تومان از محصولات این نمایشگاه از طریق فروش مردمی به دست آمده است، از افزایش تعداد تولیدکنندگان محصولات ایرانی خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ تولید کننده در زمینه تولید محصولات ایرانی با طرحهای بومی در این نمایشگاه محصولات خود را به فروش گذاشتند این درحالیست که سال گذشته تعداد تولیدکنندگان این حوزه تنها ۷۰ نفر بود.

حسینی در ادامه با اظهار خرسندی از استقبال مخاطبان در این دوره از نمایشگاه بیان کرد: باتوجه به اینکه میزان فروش محصولات این نمایشگاه در سال گذشته تنها سه میلیارد تومان بوده برآوردها و آمارسنجی‌های انجام شده در این دوره از نمایشگاه نشان می‌دهد که تعداد مخاطبان و رضایت‌مندی غرفه داران از استقبال مردم، با افزایش بسیار جدی و چشمگیری همراه بوده است.

او شعار “حمایت از کالای ایرانی” را یکی از علتهای اصلی استقبال بهتر مردم از این نمایشگاه نسبت به سال گذشته دانست و گفت: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۷ را “حمایت از کالای ایرانی” اعلام کرده به نظر می‌رسد که تفکر و اندیشه مردم در راستای حمایت از تولیدات و محصولات ایرانی حرکت می‌کند. همچنین اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع رسانه‌ها و پخش تیزرهای تبلیغاتی توانست با استقبال بهتر مردم از نمایشگاه همراه باشد.

حسینی با بیان اینکه “فروش‌ مردمی” اولویت دوم این نمایشگاه است گفت: هدف اصلی نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی حضور و حمایت مسئولین، فروش‌ عمده محصولات ایرانی و رسانه‌ای شدن این نمایشگاه است.
توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی در بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه اینترنتی و غیر اینترنتی

مدیر مجمع نوشت ‌افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه فروش نوشت افزارها تنها به زمان برگزاری این نمایشگاه خلاصه نمی‌شود خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ خیریه و چند صد فروشگاه بعد از ارتباط‌ گیری با نمایشگاه قصد خرید از محصولات نمایشگاه را دارند.

او در ادامه از برگزاری چند صد نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی با همکاری آموزش و پرورش و انجمن تولیدکنندگان ایرانی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه اینترنتی و غیر اینترنتی در سراسر کشور محصولات ایرانی و اسلامی را توزیع می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید