پیکاپ شورولت کلرادو ZR2 بایسون، رونمایی شد
شورولت کلرادو یکی از بهترینهای جهان در کلاس وانت است که با تیونینگ امریکن اکسپدیشن ویکلز، به لطف سینیهای ضربهگیر، تایرهای بزرگ و سپرهای فولادی، بهتر از قبل عمل میکند.
شورولت کلرادو از بهترینهای کلاس پیکاپ است. مدل ZR2 با تعلیق بلندتر نسبت به قبل، محفظه عریضتر، دیفرانسیلهایی با قفل الکتریکی و دمپرهای مولتیماتیک DSSV مناسب رانندگی در هر جادهای است.
اما کلرادو ZR2 بایسون؛ پیکاپی که با تلاش شورولت و تیونینگ American Expedition Vehicles دستخوش زیباسازی ظاهری و بهبود قطعات مکانیکی متعدد شده است. این خودرو با ایمنی بالا، توانایی عبور از مسیرهای مختلف را دارد. عمدهی تغییرات این مدل برای حفظ و حراست از بدنهی خودرو هنگام عبور از مسیرهای دشوار صورت گرفته است تا شاهکار شورولت بدون دردسر و مصون از هر آسیبی راه خود را ادامه دهد. به عنوان مثال، پنج صفحهی ضربهگیر (Skid Plate) از جنس فولاد ضدزنگ در قسمت تحتانی خودرو قرار گرفتهاند.
این صفحات ضدسایش هستند و از قسمت زیرین خودرو در زمان تماس با زمین محافظت میکنند. سپرهای جدیدی در جلو و عقب کلرادو ZR2 بایسون و از همین جنس دیده میشوند. علاوه بر آن، سپر جلو به قلاب بومی به منظور وینچ مجهز شده است و در شرایط بحرانی قلابهای یکپارچهی پشتی قابل استفاده هستند. جلو پنجره به طور کلی نو شده و کاربرد حروف بزرگ نام شرکت سازنده در عوض لوگوی پاپیون مشهور این برند، به مدلهایی نظیر فورد رنجر و F-150 شباهت دارد. برند AEV هم به عنوان تیونر این پیکاپ در نقاط مختلف دیده میشود و بر جذابیت بصری افزوده است.
به لحاظ عملکرد، بایسون همهی امکانات مدل معمول کلرادو ZR2 از جمله دیفرانسیلهای عقب و جلوی قفلی و دمپرهای مولتیماتیک DSSV را در بر دارد. البته چرخهای ۱۷ اینچ و تایرهای ۳۱ اینچی مختص بایسون طراحی شدهاند. این چرخها در زیر لبههای گلگیر بزرگتر قرار گرفتهاند تا فاصله و فضای حرکت بیشتری در دسترس باشد، همچنین افزایش ارتفاع سیستم تعلیق به اندازهی دو اینچ (شبیه به نسخهی استاندارد ZR2) به وجود فضا و فاصلهی بیشتر از زمین کمک میکند. لولهی تهویهای که در تصاویر دیده میشود جزو پکیج بایسون نیست؛ اما برای کسانی که قصد عبور از آبهای عمیق را دارند، از طریق AEV قابل سفارش است.
پیشرانهی بایسون مشابه کلرادو ZR2 است. دو گزینهی ۳.۶ لیتری V6 به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (به عنوان استاندارد) و نسخهی ۲.۸ لیتری توربو دیزل در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک آمادهی سفارش هستند. بایسون هم در قالب کابین گسترده و هم کابین گروهی به همراه گارانتی جامع کارخانه عرضه میشود. طبق اطلاعات شورولت، ZR2 بایسون از نخستین ماه میلادی سال ۲۰۱۹ و به قیمتی بیش از ۴۳ هزار دلار (مربوط به ZR2 سال ۲۰۱۸) راهی بازار خواهد شد.