چرا لامبورگینی برق را به توربوشارژر ترجیح می دهد؟

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۵۶
    کد خبر :362624

کمپانی خودروسازی لامبورگینی بر روی پیشرانه‌های بزرگ سوپراسپرت‌های خود، سیستم‌های کمکی برقی را به توربوشارژر ترجیح می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو، لامبورگینی یکی از معدود خودروسازانی است که هنوز موتورهای آن با تعداد سیلندر 2 رقمی و بدون کمک گرفتن از توربوشارژر و یا سوپرشارژر تولید می‌شود، اما رئیس بخش تحقیق و توسعه (R&D) کمپانی خودروسازی لامبورگینی اعلام کرده است که شرایط برای همیشه بدین شکل ادامه نخواهد داشت.

او در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: خودروی جدید لامبورگینی اونتادور SVJ در هفته گذشته رونمایی شد و جانشین احتمالی برای لامبورگینی آونتادور فعلی خواهد بود که امکان نصب سیستم‌های محرک ترکیبی بر روی آن وجود دارد. در حال حاضر این خودرو از موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی سود می‌برد، اما می‌توانیم به احترام قوانین مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای از سیستم‌های محرک هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی بر روی این اتومبیل استفاده کنیم. شاید ما بتوانیم عملکرد سیستم هیبریدی اتومبیل را همانند یک توربوشارژر شبیه سازی کنیم، اما موتورهای قدرتمند و بزرگ 12 سیلندر ما از توربوشارژر استفاده نخواهند کرد.

مهندس ارشد کمپانی خودروسازی لامبورگینی در رابطه با محصولات آینده این شرکت اعلام کرد: نسل بعد سوپراسپرت‌های ما می‌توانند از سیستم‌های محرک الکتریکی استفاده کنند، اما حالت “استرادا” می‌تواند نیروی الکتریکی را قطع کند، هرچند استفاده از این سیستم محرک تنها برای استفاده‌های شهری خواهد بود. با استفاده از حالت اسپرت می‌توان به صورت ترکیبی از سیستم استفاده کرد و گشتاور اتومبیل را افزایش داد، اما با انتخاب حالت “کورسا” می‌توان به حداکثر نیروی خروجی سیستم محرک دسترسی پیدا کرد.

این یک رویکرد متفاوت نسبت به خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس خواهد بود که دارای موتور 8 سیلندر بنزینی با 2 عدد توربوشارژر خواهد بود. زیرا وقتی شما یک خودروی شاسی بلند 2.2 تنی می‌سازید، برای اینکه بتواند بر روی سطوح ناهموار یا حتی سطوح شن و ماسه حرکت کند، به یک موتور نیاز خواهد داشت که نیروی آن در دورهای پایین بدست آید و گشتاور آن در دور 1500 به حداکثر خود برسد و فقط توربوشارژر می‌تواند چنین شرایطی فراهم کند، به همین دلیل استفاده از توربوشارژر بر روی پیشرانه 8 سیلندر لامبورگینی اوروس ضروری بود، اما خودروهای سوپراسپرت چنین ماموریتی ندارند و می‌توان توربوشارژر را حذف کرد و از سیستم‌های ترکیبی استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید