هوم پاد اپل، ۶ درصد از بازار بلندگو های هوشمند را در اختیار دارد
طبق دادههای آماری جدید، اپل با بلندگوی هوشمند هوم پاد توانسته پس از گذشتِ ۶ ماه، سهمی ۶ درصدی از بازار را به خود اختصاص دهد.
براساس جدیدترین دادههای آماری از بازار بلندگوهای هوشمند، آمازون همچنان توانسته با محصولات سری اکو، خود را از منظر فروش جهانی در بالای لیست قرار دهد؛ با این حال، رشد بازارهای گوگل و اپل باعث شده تا سهم این شرکت نسبت به گذشته با کاهش همراه باشد.
مؤسسهی Strategy Analytics در گزارش خود به بلندگوی هوشمند اپل نیز اشاره کرده و فروش این دستگاه را در فصل مالی گذشته، ۷۰۰ هزار عدد عنوان کرده است.
این گزارش نشان میدهد که فروش بلندگوهای هوشمند آمازون در سهماههی دوم سال ۲۰۱۸ از ۴.۸ میلیون دستگاه فراتر نرفته که سهم ۴۱ درصدی از بازار جهانی را برای غول تجارت الکترونیک به ارمغان داشته است؛ با این وجود، افزایش رقابت بین شرکتهای فعال در این حوزه باعث شده تا Amazon نسبت به سهم ۷۵.۸ درصدی سالِ گذشته، کاهش شدیدی را تجربه کند.
در رتبهی دوم Google قرار دارد که توانسته در این مدت، حدود ۳.۲ میلیون بلندگوی هوشمند بهفروش برساند و سهمی ۲۷.۶ درصدی را از آنِ خود کند.
رتبه و سهم فروش شرکتها در حوزهی بلندگوهای هوشمند به تفکیک سال
دیوید مرسر، نایب رییس مؤسسه Strategy Analytics در بخشی از این گزارش عنوان کرده است:اپل بهواسطهی طرفداران شدیداً وفادارش و نیروی قدرتمندِ پشتِ سرویس اپل موزیک توانسته ورودی پیشگامانه به بازار بلندگوهای هوشمند بالارده داشته باشد؛ با این وجود، انتظار داریم با ورود فروشندههای دیگری چون سامسونگ با بلندگوی گلکسی هوم، رشد و رقابت در این بازار بیش از پیش مشهود شود.
در حالی که بلندگوی هوم پادِ اپل نسبت به نمونههای رقیب، خیلی دیرتر رونمایی شد؛ اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته گامها مثبتی را در این حوزه بردارد.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا در سالهای آینده، شرایط در این حوزه به چهگونه رقم خواهد خورد و آیا Apple خواهد توانست مؤفقیت آیفون را در این زمینه نیز تکرار کند؟