محصول جدید ویسمن، به زودی معرفی می‌شود

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۳۰
    کد خبر :345682

پس از ۴ سال غیبت، محصول جدید شرکت آلمانی ویسمن سال آینده رونمایی خواهد شد.

اگر طرفدار خودروهای تولید محدود و یا شرکت‌های آلمانی باشید، حتماً برند خاص ویسمن (Wiesmann) و محصولات منحصربه‌فرد آن را به‌یاد دارید. بر اساس گفته‌های مدیرعامل این شرکت، ویسمن پس از ]چهار سال انحلال، احیاء خواهد شد و اولین محصول جدید آن سال آینده به بازار خواهد رسید.

 

 

 

 

ویسمن سال ۱۹۸۸ در آلمان بنیان‌نهاده شد تا به‌تولید خودروهای اسپرت کوپه و کروک با طراحی کلاسیک و عملکرد فنی مدرن بپردازند. خودروهای ویسمن با اینکه به محصولات دهه‌ی ۱۹۴۰ میلادی جگوار شباهت داشتند، اما زبان طراحی ویسمن اختصاصی بود؛ کاپوت بلند، بخش عقب کوتاه بدنه، تولید محدود و دست‌ساز بودن از ویژگی‌های خاص این برند است.اولین محصول ویسمن سال ۱۹۹۳ عرضه شد تا شروعی بر تولید خودروهای ویژه‌ی ویسمن با پیشرانه‌های ۸ سیلندر و ۱۰ سیلندر V شکل بی‌ام‌و باشد. از محصولات ویسمن می‌توان به مدل‌ MF5 با پیشرانه‌ی ۵ لیتری V10 بی‌ام‌و M5 و M6 با قدرت ۵۴۷ اسب بخار، گشتاور ۶۸۰ نیوتن‌متر، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و زمان ۳.۸ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. ویسمن در سال ۲۰۱۴ و پس از تلاش‌های ناموفق برای ورود به بازار آمریکا منحل شد.

 

 

 

 

بر اساس گمانه‌زنی کارشناسان، محصول جدید ویسمن که با هدف فروش در بازار جهانی تولید می‌شود، می‌تواند از پیشرانه‌ی نسل جدید بی‌ام‌و M5، یعنی نمونه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴.۴ لیتری توئین توربوشارژ با قدرت ۵۹۱ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر استفاده کند. ویسمن، در فستیوال کنکو دلگانس سالون پریو بریتانیا، مورخ ۸ شهریور ماه سال جاری با نمایش مدل‌های GTMF5 کوپه و MF4 رودستر بازگشت خود به خودروسازی را جشن می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید