بیشترین علل مردودی اتوبوسهای شهری در آزمون معاینه فنی
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تمامی اتوبوسهای پایتخت تا مهرماه جاری معاینه فنی خواهند شد.
سومین جلسه کارگروه «رفع دودزایی» صبح امروز سوم مرداد ۹۷ به منظور بررسی آلایندگی اتوبوس های خط ٢ برگزار شد.
پیمان سنندجی با اشاره به تشکیل کارگروه رفع دودزایی به منظور بررسی آلایندگی اتوبوسهای پایتخت در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: هر هفته یک خط اتوبوسرانی اعم از اتوبوسهای بی.آر.تی و خطوط فیدر در این کارگروه بررسی میشود که امروز خط ٢ بی.آر.تی و خطوط فیدر حد فاصل پایانه آزادی تا خاوران بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۴۷دستگاه اتوبوس این خط به لحاظ فنی، فرسودگی، آلایندگی و ظاهری بررسی شدند، اظهار کرد: تمامی اتوبوسهای پایتخت تا مهرماه جاری معاینه فنی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر بخشنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک مبنی بر الزام اخذ گواهی معاینه فنی توسط اتوبوسهای شرکت واحد گفت: ٧٥درصد از اتوبوسهای شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند.
به گزارش ایسنا، سنندجی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، اتوبوسهای برونشهری و خودروهای سنگین بالای ۱۰ سال، هر ۳ ماه یکبار و اتوبوسهای سبک و سنگین زیر ۱۰ سال، هر ۶ ماه یکبار باید گواهی معاینه فنی دریافت کنند. از این رو هر هفته اتوبوس های خطوط مختلف شهر تهران بررسی می شوند.
به گزارش شهر نوشت، وی با بیان اینکه ٨ آیتم دلیل ردی اتوبوسهای شرکت واحد در آزمون معاینه فنی است که «دودزایی» رتبه هفتم را داشته و شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوسها در قسمت عیوب ظاهری است.