بازسازی دوج چارجر تنتروم مدل ۱۹۷۰ با پیشرانه ۱۶۵۰ اسب بخار

  • خودرو
  • پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۱
    کد خبر :312616

دوج چارجر کلاسیک مدل ۱۹۷۰ با تیونینگ اسپیدکور و بهره‌گیری از پیشرانه ۱۶۵۰ اسب بخاری مرکوری مارین متعلق به یک قایق مسابقه‌ای، حراج شد.

خودروی عضلانی دوج چارجر (dodge Charger) مدل ۱۹۷۰ یکی از بزرگ‌ترین خودروهای کلاس موپار در عصر خودروهای عضلانی است که به دلیل بهره‌گیری از پیشرانه‌های قدرتمند متنوع مانند نسخه ۷.۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر و نسخه ۷.۰ لیتری همی (Hemi) معروف بود. در ظاهر، قدرت بیش‌تری برای این خودروی کلاسیک قدرتمند لازم نیست، اما شرکت تیونینگ اسپیدکور (Speedkore) برای عرضه نسخه تنتروم (Tantrum) این‌طور فکر نمی‌کند. دوج چارجر تنتروم از پیشرانه ۹.۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به دو توربوشارژر با ۱۶۵۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. این پیشرانه فوق‌العاده از یک قایق مسابقه‌ای برداشته شد و ساخت شرکت مرکوری مارین (Mercury Marine) است. این خودروی خاص در حال حاضر در چتزورث (Chatsworth) کالیفرنیا برای فروش گذاشته شده، اما قیمت آن فقط در صورت ارائه درخواست برای خرید در دسترس مشتریان واقعی قرار می‌گیرد.

اسپیدکور در سال ۲۰۱۵ خودروی عضلانی دوج چارجر تنتروم (به معنای خشم) را ساخته است. علاوه بر استفاده از هنر تیونینگ خودرو در بهبود پیشرانه، اسپیدکور از شاسی سفارشی همراه با قفس غلت‌گیر یکپارچه برای دوج چارجر استفاده می‌کند. این تیونر آمریکایی همچنین از قطعات فیبر کربن برای اکثر قطعات بیرونی، از جمله کاپوت، گلگیرها، سپر و پنل‌های در خودرو بهره گرفته است. در جلوی خودرو، جلوپنجره مشبک به صورت یک بلوک ۱۸۲ سانتی‌متری آلومینیومی ساخته شد که تیم ساخت این طرح پیچیده را عملی کرد. علیرغم اصلاحات جامع، نتیجه هنوز هم مانند خودروی کلاسیک دوج بود.

برای مدیریت توان خروجی بالا، اسپیدکور از جعبه دنده دستی ۶ سرعته ساخت تریمک (Tremec) برای ارسال قدرت به چرخ‌های عقب استفاده می‌کند. سیستم تعلیق عقب سفارشی چهار میله‌ای نیز هنگام چرخش در پیچ‌ها به کنترل پایداری خودروی دوج چارجر تنتروم اسپیدکور کمک می‌کند. این شرکت تیونینگ خودرو از ترمزهای دیسکی ۳۵ سانتی‌متری برای اطمینان از توقف کامل خودروی عضلانی بهره می‌گیرد.

دوج چارجر کلاسیک مدل ۱۹۷۰ با تیونینگ اسپیدکور و بهره‌گیری از پیشرانه ۱۶۵۰ اسب بخاری مرکوری مارین متعلق به یک قایق مسابقه‌ای، حراج شد.

خودروی عضلانی دوج چارجر (dodge Charger) مدل ۱۹۷۰ یکی از بزرگ‌ترین خودروهای کلاس موپار در عصر خودروهای عضلانی است که به دلیل بهره‌گیری از پیشرانه‌های قدرتمند متنوع مانند نسخه ۷.۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر و نسخه ۷.۰ لیتری همی (Hemi) معروف بود. در ظاهر، قدرت بیش‌تری برای این خودروی کلاسیک قدرتمند لازم نیست، اما شرکت تیونینگ اسپیدکور (Speedkore) برای عرضه نسخه تنتروم (Tantrum) این‌طور فکر نمی‌کند. دوج چارجر تنتروم از پیشرانه ۹.۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به دو توربوشارژر با ۱۶۵۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. این پیشرانه فوق‌العاده از یک قایق مسابقه‌ای برداشته شد و ساخت شرکت مرکوری مارین (Mercury Marine) است. این خودروی خاص در حال حاضر در چتزورث (Chatsworth) کالیفرنیا برای فروش گذاشته شده، اما قیمت آن فقط در صورت ارائه درخواست برای خرید در دسترس مشتریان واقعی قرار می‌گیرد.

اسپیدکور در سال ۲۰۱۵ خودروی عضلانی دوج چارجر تنتروم (به معنای خشم) را ساخته است. علاوه بر استفاده از هنر تیونینگ خودرو در بهبود پیشرانه، اسپیدکور از شاسی سفارشی همراه با قفس غلت‌گیر یکپارچه برای دوج چارجر استفاده می‌کند. این تیونر آمریکایی همچنین از قطعات فیبر کربن برای اکثر قطعات بیرونی، از جمله کاپوت، گلگیرها، سپر و پنل‌های در خودرو بهره گرفته است. در جلوی خودرو، جلوپنجره مشبک به صورت یک بلوک ۱۸۲ سانتی‌متری آلومینیومی ساخته شد که تیم ساخت این طرح پیچیده را عملی کرد. علیرغم اصلاحات جامع، نتیجه هنوز هم مانند خودروی کلاسیک دوج بود.

برای مدیریت توان خروجی بالا، اسپیدکور از جعبه دنده دستی ۶ سرعته ساخت تریمک (Tremec) برای ارسال قدرت به چرخ‌های عقب استفاده می‌کند. سیستم تعلیق عقب سفارشی چهار میله‌ای نیز هنگام چرخش در پیچ‌ها به کنترل پایداری خودروی دوج چارجر تنتروم اسپیدکور کمک می‌کند. این شرکت تیونینگ خودرو از ترمزهای دیسکی ۳۵ سانتی‌متری برای اطمینان از توقف کامل خودروی عضلانی بهره می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید