عناوین و برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب اعلام شد

    کد خبر :29390

از سوی روابط عمومی شرکت های مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و مهندسی آب و فاضلاب کشور اسامی روز ها و برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب که از یکم تا هفتم تیر ماه برگزار می شود اعلام شد.

به گزارش ایلنا، عناوین و برنامه فعالیت ها به شرح ذیل است.

عناوین روز ها :

پنجشنبه اول تیر آب، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

جمعه 2 تیر آب، آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی

شنبه 3 تیر آب، خانواده (مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب)

یکشنبه 4 تیر آب و توسعه پایدار (محیط زیست و سلامتی همگانی)

دوشنبه 5 تیر آب، بازچرخانی (استفاده مجدد)

سه شنبه 6 تیر آب، رسانه، مدیریت مصرف (شرب، کشاورزی، صنعت)

چهارشنبه 7 تیر آب، قانون و حقوق شهروندی

فعالیت ها:

پنجشنبه 1/4/1396 – آب، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

سرفصل‌های موضوعی:

1- نقش محوری آب در اقتصاد و تولید ملی و اشتغال

2- اهمیت و ضرورت مشارکت همگانی در مدیریت بهینه منابع آب

3- ضرورت ارتقای دانش و بینش عمومی درباره آب

4- حمایت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی در اجرای طرح‌های آب

فعالیت‌ها:

– برگزاری نشست‌های علمی در مراکز آموزش عالی با حضور کارشناسان مربوط

– برگزاری نشست‌های مشترک با فعالان عرصه صنعت آب در بخش خصوصی

– دعوت از صاحب‌نظران، پژوهشگران و سرمایه‌گذاران طی نشست ‌های علمی و رسانه‌ای برای تبیین جایگاه آب در شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)

جمعه 2/4/1396 – آب، آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی

سرفصل‌های موضوعی:

1- نقش و جایگاه آب در باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی مردم

2- نقش آموزه‌های دینی و فرهنگی در مصرف بهینه آب

3- جایگاه دانش بومی در حفظ و نگهداری منابع آب

فعالیت ها:

– هماهنگی با ائمه محترم جمعه شهرستان های استان برای پرداخت به موضوع آب در نماز جمعه

– هماهنگی با ائمه جماعات مساجد برای تبیین موضوعات مربوط به آب و مصرف بهینه در نمازهای جماعت

– هماهنگی با شورای سیاست گذاری مساجد و اداره تبلیغات اسلامی استان و شهرستان برای گنجاندن موضوع “مصرف بهینه آب” در سرفصل های تبلیغی “ماه مبارک رمضان” از سوی امامان جماعات

– هماهنگی برای حضور مدیران استانی و شهرستانی برای حضور در نماز جمعه و ایران سخنرانی

– توزیع اقلام تبلیغی و بسته های آموزشی در محل برگزاری نماز جمعه و مساجد

شنبه 3/4/1396 – آب، خانواده (مدیریت تقاضا و مصرف آن)

سرفصل‌های موضوعی:

1. لزوم ارتقای آگاهی‌های عمومی خانواده‌ها برای مشارکت آنان در مدیریت مصرف آب

2. تشریح و تبیین نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف

3. لزوم حفظ آب برای نسل‌های آینده

4. ضرورت‌های تغییر رویکرد از مدیریت عرضه به مدیریت تقاضا و مصرف

فعالیت‌ها:

– تشکیل جلسات و کارگاه‌های آموزشی ویژه مشترکان پرمصرف

– تجلیل از بانوان مشترک کم‌مصرف

– دعوت از نوجوانان در امر ترویج فرهنگ بهینه آب در قالب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب)

– اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی شاد در اماکن عمومی با موضوع صرفه‌جویی آب

– دعوت از زنان خانه‌دار برای بازدید از تاسیسات آب

– برگزاری نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب)

یکشنبه 4/4/1396 – آب و توسعه پایدار (حفظ محیط زیست و سلامتی همگانی)

سرفصل‌های موضوعی:

1- نقش آب در توسعه پایدار (کشاورزی و امنیت غذایی، توسعه صنعتی و …)

2- اهمیت آب مجازی و شناخت آن

3- جایگاه شبکه‌های آبیاری و زهکشی و آبیاری مدرن در توسعه کشاورزی

4- لزوم استفاده مجدد از آب در بخش کشاورزی

فعالیت‌ها:

– اطلاع‌رسانی در خصوص ضرورت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی

– تبیین ضرورت استفاده از پساب و نقش آن در کشاورزی از طریق برگزاری میزگردهای علمی و تخصصی و ارتباط با نهادهای دولتی و غیر دولتی در این زمینه

– برگزاری میزگردهای مشترک رسانه‌ای با مسئولان سازمان‌های کشاورزی استان در خصوص جایگاه آب در کشاورزی و ارتباط آن با امنیت غذایی

– ایجاد بسترهای مناسب پژوهش و مطالعات راهبردی به منظور بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی

دوشنبه 4/4/1396 – آب، بازچرخانی (استفاده مجدد)

سرفصل‌های موضوعی:

1- تشریح راهکارهای جلوگیری از آلودگی منابع آب

2- تشریح عوارض ناشی از عدم توسعه شبکه فاضلاب

فعالیت‌ها:

– برگزاری میزگرد تلویزیونی با حضور مسئولان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای تشریح و تبیین موضوع

– هماهنگی برای بازدید مسئولان استانی از فاضلاب

– تشویق مردم از طریق رسانه‌ها برای پاکسازی حریم رودخانه‌ها و منابع آب

– اطلاع‌رسانی در خصوص ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه فاضلاب در حفاظت از محیط زیست و منابع آب

سه‌شنبه 6/4/1396 – آب، رسانه، مدیریت مصرف (شرب، کشاورزی و صنعت)

سرفصل‌های موضوعی:

1- نقش و جایگاه رسانه در اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم نسبت به مسایل مربوط به آب

2- نقش و جایگاه رسانه در اشاعه رفتار صحیح مصرف آب

3- نقش رسانه در شرایط بحران آب

فعالیت‌ها:

– اطلاع‌رسانی هفته صرفه‌جویی آب از طریق رسانه‌ها و مطبوعات محلی

– برگزاری نشست مشترک مدیرعامل و مدیر روابط عمومی با اصحاب رسانه

– انجام مصاحبه مدیرعامل با مطبوعات، خبرگزاری‌ها، صداوسیما و یا بازدید از رسانه‌ها

– هماهنگی با صداوسیمای مرکز استان برای تهیه گزارش و انعکاس فعالیت‌های فرهنگی صرفه‌جویی با حضور مسئولان شرکت‌ها

– پخش تیزر و پیام‌های مصرف بهینه آب از طریق رادیو و تلویزیون و سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی

– تقدیر از خبرنگاران فعال در مطبوعات و شبکه‌های استانی که همکاری‌های مفیدی با بخش آب داشته‌اند

– برپایی برنامه‌های بازدید خبرنگاران از تاسیسات آب

 

چهارشنبه 7/4/1396 – آب، قانون و حقوق شهروندی

سرفصل‌های موضوعی:

1- تبیین وضعیت منابع آب کشور به ویژه مسایلی مانند وضعیت آب‌های زیرزمینی، حریم و بستر رودخانه‌ها و … برای قضات و کارکنان دادگستری‌ها

2- لزوم رعایت قانون از سوی همگان در برداشت از منابع آب، به ویژه منابع آب زیرزمینی

3- نقش قوه قضائیه در حفاظتاز منابع آب کشور

فعالیت‌ها:

– اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب

– برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی در دادگستری‌ها

– برگزاری جلسات پاسخگویی در اماکن عمومی

– برگزاری میزگردهای رسانه‌ای (رادیو، تلویزیون و مطبوعات محلی)

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید