مرسدس GLE مدل 2019 را بیشتر بشناسید!

  • خودرو
  • چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ۸:۳۲
    کد خبر :292156

مرسدس بنز این روزها یک هدف اصلی دارد و آن توسعه هر چیزی است که در قامت SUV ها شناخته می‌شود. روند بنز درماه‌های گذشته نیز نشان داده که توسعه بنزهای بلند قامت، کلاسی که حرف G را در اول نام خود جای داده‌اند از اولویت بیشتری برخوردارند.

به گزارش بازتاب به نقل از “کاراسکوپ”، مدل بازطراحی شده GLE که قبلا با کلاس ML شناخته می‌شد، اینک در آستانه معرفی رسمی قرار گرفته است.

کشیده و محکم با استایل ورزشی در نمای خارجی

نسل چهارم نسخه GLE زمان زیادی را در باشگاه ورزشی گذرانده و نتیجه آن ظاهری جوان‌پسند و اسپورت است که با الهام از برادر کوچکترش GLC مدرن ساخته شده است. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های LED شبیه CLS، دریچه‌های هوای متفاوت و کوتاه‌تر، نمای تهاجمی و خطوط عضلانی روی در موتور هستیم.

اگر از طرفین به خودرو نگاه کنید، خطوط شانه‌ای و سپرها نظرتان را جلب خواهند کرد، اما بخش‌های باز روزتاب چراغ‌ها یک انقلاب جدید نسبت به ظاهر GLE کنونی محسوب می‌شود. با این وجود نمای عقبی این خودرو تمایز چندانی با اسلافش نشان نمی‌دهد. از ویژگی‌های جدید آن می‌توان به زرق و برق، لامپ‌های LED افقی و اگزوز دو بخشی بزرگ اشاره کرد. بنز در این خودرو فاصله چرخ‌های روبه‌روی را بیشتر کرده تا بتواند از قوس زیباتر و بزرگتری در گلگیرها بهره ببرد. پنجره‌های عقب این خودرو کمی جمع و جورتر از GLEهای کنونی به نظر می‌رسند که باعث اسپورت‌تر شدن نمای خودرو شده‌اند.

اگر به دنبال ترکیبی از مدل اکتیو و پرانرژی در کنار تجمل و درخشش هستید، باید یک مدل AMG لاین را بخرید که در تصاویر هنرمندانه و زیبا نشان می‌دهد. شما در این مدل یک نمای خارجی تهاجمی با جلوپنجره مخصوص، سپرها و گلیگرهای حجاری شده پهن‌تر، زه‌های جانبی زیر در و رینگ‌های بلندتر هستیم.

کابین و سامانه اطلاعات و سرگرمی MBUX

تصاویر غیر رسمی به نمایش درآمده درون کابین نیز جذابند. فرمان جدید خودرو از شعاع بیشتری برخوردار است و کمی تپل‌تر به نظر می‌رسد. احتمالا دریچه‌های هوای این مدل نیز چند ضلعی خواهند بود. احتمالا در این خودرو شاهد یکی از همان نمایشگرهای اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچی خواهیم بود که این روزها روی خودروهای مختلف بنز به وفور به کار می‌رود. پلت‌فرم عامل MBUX که در کلاس جدید A معرفی شد، روی GLEهای جدید نیز ارائه خواهد شد. این سیستم با استفاده از فناوری GPU انویدیا و یک رم 8 گیگابایتی با عملکرد لمسی، یک مجموعه جامع را شکل می‌دهد که حواس‌پرتی راننده را تشخیص ‌می‌دهد. این مجموعه همچنین امکان استفاده از سامانه‌های ارتباطی، تصاویر بصری، سامانه کمکی صوتی و دیگر سیستم‌های هوشمند را برای کاربران رقم می‌زند.

سامانه‌های کمکی راننده و پلت‌فرم


مدل‌های جدید GLE از یک پلت فرم MRA ماژولار موجود در کلاس E بهره می‌برند. هدف استفاده از این پلت‌‌فرم صرفه‌جویی در وزن و گسترش ابعاد خودرو است. انتظار می‌رود در این خودرو افزایش فاصله محوری به راحتی بیشتر مسافرین در فضایی بزرگتر کمک کند.

مانند بسیاری از خودروهای بنز در این خودرو نیز انتظار طیف گسترده‌ای از سامانه‌های کمک راننده و آخرین “درایو پایلوت” کلاس S را داریم. سیستم شبه خودران، ترمز هوشمند و سامانه کمکی فرمان “اوسیس” نیز از گزینه‌هایست که با GLE ارائه خواهد شد.

کاربران تلفن‌های هوشمند نیز می‌توانند اپلیکیشنی با نام “پایلوت پارکینگ از راه دور” را بارگزاری کنند که باعث می‌شود راننده توان پارک خودرو را از خارج از آن بیابد.

منبع قدرت

براساس انتظارها، GLEهای بعدی با موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ یا واحدهای بنزینی و دیزلی 6 سیلندر مورد استفاده در کلاس E کار خواهند کرد. شنیده‌ها حکایت از ساخت انواعی از این خودرو در ساختار پلاگین هیبرید نیز دارند.


به احتمال بسیار زیاد مرسدس این خودرو را با پیشرانه 6 سیلندر جدید به‌کار رفته در CLS 450 که با گشتاور 500 نیوتون‌متر 370 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند، عرضه خواهد کرد. همچنین سیستم EQ” بوست” بکار رفته در این پیشرانه 22 اسب‌بخار و 250 نیوتون متر گشتاور بیشتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بنز این خودرو را برای رقابت با آئودی Q7، جگوار اف-پیس، پورشه کاین، ولوو XC90، فولکس‌واگن توارگ، لکسس RX، رنج‌روور اسپورت بپردازد، اما به نظر می‌رسد بزرگترین و اصلی‌ترین رقیب این خودرو همچنان ب‌ام‌و X5 است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید