معرفی رنو کولئوس Initiale Paris جدید ؛ خاص، ویژه و گران!

  • خودرو
  • جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵
    کد خبر :288776

هر زمان بحث خودروهای پرچم‌دار می‌شود رنو روش متفاوتی را در پیش می‌گیرد. خودروی ول ساتیس این برند که به اوایل قرن 21 تعلق دارد روش منحصربه‌فرد خود در نمایش تجمل را در پیش گرفته بود اما این خودرو توجهات چندانی را به خود جلب نکرد به گونه‌ای که در عرض سه سال تنها به خانه 1400 نفر از خریداران بریتانیایی راه یافت. شاید بتوان گفت پرچم پرچم‌داران رنو در سال‌های اخیر خیلی بالا نبوده است!

بنابراین رنو به خود آمده و جدیدترین پرچم‌دارش یعنی کولئوس Initiale Paris با ساخته‌های پیشین فرانسوی‌ها کمی متفاوت است. این تریم جدید برای بازار بریتانیا در نظر گرفته شده و البته این بار به فرم یک شاسی‌بلند میان سایز خود را نشان داده است؛ اما آیا روش رنو این بار جواب می‌دهد؟

قطعاً اولین تلاش رنو در این سال‌ها احساس‌برانگیز بوده است. کولئوس ظاهری هوشمندانه را مخصوصاً در زمان همراه شدن با رنگ سفارشی آمتیست و رینگ‌های 19 اینچی نشان می‌دهد. کابین این خودرو نیز فوق‌العاده است. همه صندلی‌ها دارای گرم‌کن بوده و البته صندلی‌های جلو سردکن نیز دارند. این صندلی‌ها از پوشش چرم ناپا سود برده و به‌طور شگفت‌انگیزی حمایت زیادی از بدن به عمل می‌آورند. البته ترکیب رنگ مشکی و کرمی کابین با ذائقه همه افراد همخوانی ندارد اما می‌توان کابین تماماً مشکی را نیز سفارش داد.

لیست تجهیزات کولئوس نیز فوق‌العاده بوده و رنو در این بخش واقعاً می‌درخشد. تمامی مدل‌های Initiale Paris به‌صورت استاندارد دارای سانروف پانورامیک، چراغ‌های جلوی LED، سیستم صوتی Bose و دوربین دنده‌عقب هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link رنو با صفحه‌نمایش 8.7 اینچی عملکرد خوبی داشته و استفاده از منوهای بزرگ آن راحت است. البته حالت عمودی این صفحه‌نمایش باعث شده طراحی اندروید اتو و اپل کارپلی کمی عجیب به نظر برسد.

کولئوس از نظر کاربردی بودن و فضای بار نیز برجسته است. محفظه‌های بزرگ روی پانل درب‌ها و محفظه عمیق مرکزی فضای زیادی در اختیار سرنشینان می‌گذارند و فضای پای صندلی‌های عقب نیز زیاد است. البته سقف پانورامیک کمی روی فضای سر سرنشینان تأثیر گذاشته است. محفظه بار 565 لیتری این خودرو نیز کاملاً رضایت‌بخش بوده اما در برابر اشکودا کودیاک با محفظه بار 630 لیتری کم می‌آورد.

کولئوس Initiale Paris در جاده تفاوت‌های بیشتری را نسبت به رقبا نشان می‌دهد. با وجود استفاده از رینگ‌های بزرگ 19 اینچی، سواری کولئوس در زمان عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌ها با ناهنجاری زیادی همراه نمی‌شود. اگر کولئوس را در زمان ورود به یک پیچ تحت‌فشار بگذارید تکان‌های بدنه آن بیش از حد انتظار خواهد بود اما خب فرمان به حد کافی دقیق است. کودیاک از این نظر مطمئن‌تر احساس می‌شود و سواری دی اس 7 کراس بک نیز نرم‌تر از کولئوس است.

تریم Initiale Paris تنها با یک پیشرانه عرضه می‌شود. قلب آهنین 2 لیتری توربودیزل 175 اسب بخاری همیشه توی چشم بوده و حتی در زمان فشار نه چندان پا روی گاز نیز صدای خود را به گوش می‌رساند. یک گیربکس اتوماتیک هم می‌تواند در زمان آغاز به حرکت پاسخ خودرو را کند نشان دهد و اگر بخواهید با عجله حرکت کنید این گیربکس شما را راضی نخواهد کرد. البته زمانی که سرعت گرفتید، گیربکس 7 سرعته تعویض‌های نرم خود را به شما یادآوری کرده و اکثر گشتاور 380 نیوتون متری پیشرانه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

البته بزرگ‌ترین اشکال کولئوس stumbling قیمت آن است. با بهای 37030 پوندی، پرچم‌دار رنو کولئوس مستقیماً به جنگ ولوو XC60 و دی اس 7 کراس بک می‌رود، دو خودرویی که راحت‌تر بوده و لوکس‌تر احساس می‌شوند. اگر توانا بودن یک شاسی‌بلند خانوادگی برای شما مهم‌تر از خاص‌تر بودن است، اشکودا کودیاک و پژو 5008 هم خودروهای همه‌کاره‌تری هستند.

با تمامی این تفاسیر، بهترین انتخاب در خانواده کولئوس از نظر ما همچنان مدل دینامیک S Nav dCi 130 باقی می‌ماند. این تریم قیمت 28045 پوندی داشته و حدود 9 هزار پوند ارزان‌تر از نسخه پرچم‌دار Initiale Paris می باشد بنابراین در صورت خرید لیزینگی اقساط ماهیانه بسیار کمتری خواهید داشت. حتی مدل dCi 175 AWD X-Tronic که مشابه این نسخه پرچم‌دار می باشد حدود 5 هزار پوند ارزان‌تر از خودروی حاضر در تست می باشد.

به نظر می‌رسد روش مدرن رنو در ارائه پرچم‌داران خود همچنان لنگ می‌زند. اگرچه کولئوس Initiale Paris ظاهر و کابین شیک و فضای سرنشین زیادی دارد اما اکثر رقبا تجربه رانندگی بهتری ارائه می‌کنند. کولئوس در تریم های پایین‌تر که همچنان تجهیزات مناسبی دارند توجیه‌پذیرتر بوده و این مدل Initiale Paris فاقد فاکتورهای لازم برای توجیه قیمت بسیار بالاتر خود می باشد.

قیمت: 37140 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 175 اسب بخار/380 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید