شکایت شهروندان از شهرداری ۳ درصد افزایش یافت
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از افزایش ۳ درصدی شکایت شهروندان از شهرداری در شش ماهه دوم سال ۹۶ خبر داد.
محمد جواد شیرازی گفت: در شش ماهه دوم سال ۹۶ بیش از ۲۳۱ هزار تماس با سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران برقرار شده است. از این تعداد پیام ۸۰درصد به حوزه های اجرایی ارسال شده و ۲۰ درصد آن ها به دلایلی نظیر عدم صحت خبر یا احراز هویت قابلیت ارجاع نداشت.
وی افزود: درصد پیام های دریافتی این سامانه در قالب انتقاد و شکایت و ۵% در قالب تقدیر و تشکر بوده است. همچنین سهم انتقاد و شکایت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳ درصد افزایش داشت.
به گزارش مهر، شیرازی تاکید کرد: بیشترین درخواست شهروندان در نیمه دوم امسال در سامانه ۱۳۷، رفع سد معبر دستفروشان با ۶ درصد درخواست، آلودگی صوتی ناشی از ساختمان سازی با ۴.۲ درصد، نظافت معابر شهری، ۳.۴۷ درصد، نگهداشت فضای سبز با ۳.۳۷ درصد و رفع خطر درختان شکسته با ۳.۲۵ درصد بوده است. از مجموع تماسهای شهروندان با این سامانه نزدیک به ۶۰۰ هزار درخواست ثبت و به واحدهای اجرائی شهرداری تهران ارجاع شده است که نسبت به نیمه نخست سال گذشته حدود ۱۳.۹ درصد کاهش داشته است.