شهردار منطقه ۲۱ تاکید کرد

سهولت در سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با افتتاح تقاطع “غیرهمسطح دوگاز”

    کد خبر :234259

شهردار منطقه۲۱ با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید لشگری-اندیشه گفت: افتتاح این تقاطع غیرهمسطح سهولت در سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به همراه خواهد داشت.

حسن رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید لشگری-اندیشه گفت: پروژه “دوگاز” به دلیل اتصال محورهای شهید خرازی در منتهی الیه شمالی و به ترتیب شهید حکیم، آزاد راه تهران-کرج، شهید لشگری و فتح در منتهی الیه جنوبی و در ادامه اتصال به کمربندی شهریار، پروژه ای قابل توجه با عملکردی ویژه در پهنه غرب پایتخت است.

وی افزود: بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح موجب سهولت بیشتری در سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌شود و قطعا با افتتاح سه پروژه فتح-گلها، لشکری-ایران خودرو و فتح-ایران خودرو و تقاطع های واقع در بزرگراه شهید لشگری در سال‌های اخیر شاهد روان تر شدن بار ترافیکی در ورودی غربی پایتخت و تسهیل در تردد خودروهای عبوری در این مسیرها بوده ایم و تنها گره ترافیکی غرب پایتخت تقاطع “دوگاز” با بزرگراه شهید لشگری است که با نام سه راه اندیشه شناخته ‌می‌شود و تنها نقطه مسبب ایجاد اختلال ترافیکی در این بزرگراه می باشد.

رحمانی ابراز امیدواری کرد که با اجرای کامل پروژه تقاطع غیر همسطح “دوگاز” علاوه بر توسعه و تکمیل شبکه بزرگراهی منطقه و ایجاد ارتباط مؤثر و ارتقاء سطح ایمنی بین بزرگراه فتح با آزاد راه تهران-کرج شاهد سامان یافتن هرچه بیشتر جریان و کاهش بار ترافیک در این بزرگراه به عنوان یکی از اصلی ترین شریان‌های بزرگراهی در ورودی غرب کلانشهر تهران با شیم.

وی ادامه داد: ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح به خصوص در تقاطع‌های آزاد راه تهران-کرج و جاده مخصوص و افزایش امکان دسترسی و انتخاب، موجب تجزیه حجم تردد به دسترسی‌های مختلف و کاهش تراکم ترافیک در نقاط خاص (در حال حاضر بزرگراه‌های فتح و لشگری) خواهد شد، ضمن اینکه امکان برقراری ارتباط به نقاط مختلف شهر از طریق بزرگراه‌های شهری را نیز فراهم خواهد ساخت.

شهردار منطقه 21 در خصوص مشخصات طرح پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید لشگری-دوگاز گفت: در این طرح، بزرگراه شهید لشگری در تراز موجود باقیمانده و پروژه “دوگاز” به صورت روگذر عبور خواهد کرد، و. در این شرایط کلیه دسترسی های این تقاطع تأمین خواهد شد، طول مسیر شمال به جنوب و برعکس تقاطع ۱۴۰۰متر است که هر مسیر آن دارای سه باند حرکتی خواهد بود و دو دستگاه پل به طول ۷۶متر و عرض ۲۰,۵متر با عرشه فلزی باکس و دال بتونی که بر روی ۳۰شمع ستون به طول ۲۲متر استوار است و ۶دستگاه رمپ و لوپ به طول ۲۰۰۰متر که تأثیرگذارترین آنها لوپ شمال غربی است حرکت شرق به جنوب را تأمین می کند و اصلاح معابر موجود به طول ۱۰۰۰متر به منظور تأمین حرکت جنوب به شرق و غرب به شمال خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید