هشدار فرماندار اوهایو به اظهارات غیرمسئولانه درباره جنگ با کره شمالی

    کد خبر :184546

«جان کسیک» فرماندار اوهایوی آمریکا در بحبوحه افزایش تنش ها در روابط واشنگتن و پیونگ یانگ، به اظهارات غیر مسئولانه برخی از سیاستمداران و کارشناسان، درباره پیش بینی جنگ با کره شمالی هشدار داد.

فرماندار اوهایو روز دوشنبه در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: تشدید جنگ لفظی و از جمله سخنان غیرمسئولانه درباره احتمال جنگ با کره شمالی، با توجه به روی میز بودن گزینه های جنگ، ما را از آنچه که در رابطه با کره شمالی نیاز است، دور می کند.
«در حقیقت در شرایطی که جان میلیون ها نفر در خطر است، جنگ لفظی، ما را از وظیفه اصلی خود دور می کند. هر نوع جنگی ازجمله جنگ هسته ای، نباید تا زمانی که دیگر گزینه ها آزموده نشده اند، مورد توجه باشد و در رابطه با کره شمالی مسیرهای دیگری نیز وجود دارند که هنوز پیموده نشده اند.»
وی افزود: تحریم های کره شمالی تاکنون بسیار کمتر از تحریم های اعمال شده در بحران های دیگری از جمله درباره روسیه، ایران و سوریه بوده است. هر چند تحریم های کره شمالی تشدید شده است. ما همچنان گزینه هایی برای تنبیه و توقیف دارایی های حامیان کره شمالی در دیگر کشورها داریم که به این کشور برای دور زدن محدودیت های اقدامات مالی کمک می کنند.
این عضو حزب جمهوری خواه و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پیشنهاد داد واشنگتن می تواند تمرکز بر بخش کشتیرانی را گسترش داده و درهمکاری با متحدانش، مانع از صدور بیمه نامه برای کشتی هایی شود که قصد عزیمت به کره شمالی یا خروج از آن را دارند.
وی با اشاره به تحریم های ماه گذشته آمریکا علیه برخی از این کشتی ها گفت: هنوز بسیاری از کشتی های کره شمالی فعال و مشغول فعالیت های غیرقانونی در خارج از محدودیت های اعمال شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا هستند.
فرماندار اوهایو به عنوان دومین پیشنهاد، خواستار افزایش فشار بر پکن شد و افزود: تا زمانی که دولت چین به تعهداتش درباره جلوگیری از فعالیت شرکت های چینی در حمایت از دولت کره شمالی پایبند نباشد، هیچ از این اقدامات موثر نخواهد بود.
وی افزود: بخش زیادی از تجارت کره شمالی (90 درصد) با چین و یا از طریق این کشور تسهیل می شود و با وجود تحریم های مورد توافقِ سازمان ملل ، این فعالیت اقتصادی عمدتا ادامه دارد.
چنین اقداماتی باید شامل هدف قرار دادن تعداد بیشتری از بانک های چینی مراوده کننده با کره شمالی، جریمه کردن شرکت های وابسته به آنها و توقیف دارایی های شان در آمریکا باشد.
وی افزود: امسال شبکه معاملات بانکی بین المللی موسوم به سوییفت، بانک های کره شمالی را از استفاده از سامانه های پیام رسانی جهانی برای تسهیل معاملات بین المللی منع کرد اماچنین محدودیتی تاثیری در جلوگیری از معاملات بانک های چینی به نفع کره ای ها ندارد. ما باید چنین ممنوعیتی را در خصوص همه بانک های چینی که به هر نحوی با بانک های کره شمالی در ارتباط هستند، گسترش دهیم.
فرماندار اوهایو به عنوان آخرین پیشنهاد نوشت: ما باید به جای تهدید به جنگ بین آمریکا و کره شمالی، با متحدان مان ازجمله کره جنوبی و ژاپن همکاری کرده و حکومت پیونگ یانگ را به افزایش فشارهای چندجانبه تهدید کنیم. در حالی که تحریم های اقتصادی هنوز موثر واقع نشده است آنهاهنوز به طور کامل آزموده نشده اند.
به گزارش ایرنا، وی مدعی شد: دولت قبلی آمریکا صرف نظر از اشکالات موجود در توافق نهایی (هسته ای) توانست از طریق تحریم های هماهنگ شده در سطح بین المللی، ایران را به میز مذاکره بازگرداند.
کسیک، پیش بینی سیاستمداران و کارشناسان درباره جنگ با کره شمالی را در مقابله با تهدیدی پیچیده و بین المللی غیر موثر و غیر دقیق عنوان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید