ایجاد 170 برند ایرانی
رئیس اتاق اصناف با تاکید بر اهمیت برندسازی در ایران، از ایجاد بیش از 170 برند ایرانی در سال 1395 خبر داد.
علی فاضلی صبح امروز در اولین گردهمایی اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای کشور حضور یافته و اظهار کرد: حتی مقام معظم رهبری در اقتصاد به زنجیره اقتصادی تاکید دارند اما ما در حوزه فروشگاههای زنجیرهای کمی تعلل کردهایم؛ هر چند که در سالهای اخیر وضعیت ایجاد فروشگاههای زنجیرهای بهتر شده اما همچنان این فروشگاهها سهم چندانی در تامین نیازهای کشور ندارند و لازم است بیشتر به این مقوله پرداخته شود.
رییس اتاق اصناف با بیان اینکه فروشگاههای کوچک ایران طی سالهای گذشته رشدی بیاندازه داشتهاند، گفت: برای تغییر شیوه فعالیت این واحدها لازم است که اول این واحدها برای تجمیع و ادامه کار به شکل زنجیرهای قانع شوند چرا که برای اداره فروشگاههای زنجیرهای ما قصد نداریم سرمایهگذار خارجی بیاوریم و تلاش ما بر آن است که سرمایه این بخش از اصناف کشور تامین شود.
فاضلی با بیان اینکه لازم است در این حوزه آموزشهای لازم ارائه شود، افزود: اکنون در کشور بحث برندسازی در فروشگاههای زنجیرهای از اولویتهای ما به شمار میرود و اقداماتی در این زمینه در دست انجام است البته بهتر آن است که فعلا این روند در شهرهای کوچک عملیاتی نشود و این موضوع از شهرهای بزرگ آغاز شده و بعد به تدریج به واسطه خود بنگاهها در سایر شهرها شکل بگیرد.
وی همچنین عنوان کرد: طی دو سالی که از آغاز کار پیگیری وضعیت فروشگاههای زنجیرهای میگذرد شرایطی ایجاد شده که در سال گذشته توانستهایم 170 برند ایرانی را به ثبت برسانیم البته شرکت این برندها در فروشگاههای بزرگ کار سادهای نبوده و قطعا با دشواریهایی همراه است اما به طور قطع میتوان اعلام کرد که این موضوع ظرف امسال و سال آینده عملیاتی خواهد شد.