لوگوی ایران خودرو تغییر کرد/ عکس

    کد خبر :1133090
لوگوی ایران خودرو

به‌تازگی ایران خودرو نشان تجاری خود را تغییر داده و در بنرهای جدید این شرکت، لوگوی تازه‌ای مشاهده می‌شود.

به گزارش آخرین خودرو، سال‌هاست که ایران خودرو با نشان کله اسب در زمینه آبی شناخته می‌شود و این لوگو به نماد این خودروساز تبدیل شده است. اکنون، پس از سال‌ها و با ورود بخش خصوصی به مدیریت ایران خودرو، این نشان تجاری بازطراحی شده است. جالب است بدانید این لوگو از اوایل دهه هشتاد و همزمان با معرفی سمند بدون تغییر باقی مانده بود، اما اکنون پس از تقریباً ۲۰ سال، نشان تجاری ایران خودرو دستخوش تغییر شده است.

پیش از این، ایران خودرو با یک نشان نوستالژیک شناخته می‌شد که مربوط به پیش از انقلاب و دوران مدیریت مرحوم خیامی بود. این نشان اولیه با الهام از خودرو پیکان طراحی شده بود، اما متأسفانه هویت طراح این لوگوی نوستالژیک هنوز مشخص نیست. در اوایل دهه هشتاد، با ورود سمند، طراحی جدیدی از مرحوم مرتضی ممیز (پدر گرافیک ایران) جایگزین لوگوی پیشین شد و اکنون در پایان سال ۱۴۰۳ شاهد بازطراحی این نشان هستیم، که در آن جزئیات سر اسب دچار تغییراتی شده است.

در سال‌های قبل از دهه هشتاد، در بسته‌بندی یکی از قطعات موتور پیکان از طرح تایپوگرافی اثر استاد بیژن جناب استفاده شد. به‌دلیل زیبایی این طرح، به‌تدریج به سایر قطعات و سربرگ‌ها نیز راه پیدا کرد و در نهایت به‌عنوان لوگوی رسمی ایران خودرو به کار رفت.

به‌نظر می‌رسد که بخش خصوصی با تغییر نشان تجاری ایران خودرو در پی ایجاد تغییرات گسترده‌تری در شرکت است و می‌خواهد این تحولات در ظاهر نیز مشهود باشد. باید دید که این نشان جدید از چه زمانی بر روی محصولات ایران خودرو قرار می‌گیرد و واکنش مردم به این بازطراحی چه خواهد بود.

لوگوی ایران خودرو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید