رنو 4 جدید کراس اوور چشم نواز فرانسوی رونمایی شد

    کد خبر :1098090
رنو 4 جدید کراس اوور چشم نواز فرانسوی رونمایی شد

شرکت رنو کراس اوور الکتریکی جدید رنو 4 را با طراحی برگرفته از رنو 5 و پیشرانه الکتریکی با برد حرکتی 400 کیلومتر رونمایی کرد.

بازتاب-رنو 4 اگرچه یک هاچ بک بود و در سال 1961 توانست بسیار موردتوجه قرار گیرد، اکنون محصول نسل جدید رنو با طراحی چشم نواز و مشخصات کلیدی قابل توجه از راه رسید. رنو 4 نسل قبلی توانست طی 30 سال به فروش چشمگیر 8 میلیون دستگاهی برسد. تا سال 1994 رنو آن را به تولید می‌رساند و اکنون با گذشت 30 سال نسل جدید آن با ظاهری متفاوت و ساختاری شبیه به کراس اوور رونمایی شد.

رنو در مدل جدید از بخش‌های روکش پلاستیکی بهره گرفته و دیگر شباهتی به یک مدل هاچ بک ندارد و سبک و سیاق خودرو کراس اوور به خود گرفته است. این مدل در واقع نسخه تولیدی 4ever Trophy رنو محسوب می‌شود. در این مدل که با نام رنو 4 E-Tech شناخته می‌شود، از سقف تاشو برقی پارچه‌ای استفاده شده که یادآور نسل‌های قبل است. در نگاه اول عناصر طراحی رنو 4 اصلی را می‌توان روی این مدل مشاهده کرد.

رنو 4 جدید کراس اوور چشم نواز فرانسوی رونمایی شد

چراغ جلو دایره‌ای طراحی مدرن پیدا کرده و عقب نیز چراغ مستطیلی عمودی چند تکه دارد. برای سهولت استفاده از بخش بار، صندوق عقب 61 سانتی‌متر از زمین فاصله دارد. رنو 4 با طول 4 متر، بین کلیو و کپچر قرار گرفته درحالی‌که با عرض 1.8 متر و ارتفاع 1.57 متر، ازهرجهت بزرگ‌تر از رنو 5 تلقی می‌شود. فاصلهٔ این کراس‌اوور جدید از زمین به 18 سانتی‌متر می‌رسد. تمام مدل‌های رنو 4 دارای رینگ‌های 18 اینچی بوده و مانند رنو 5، سیستم تعلیق در جلو و عقب از نوع چند اتصالی است.

فضای داخلی  آشنا به نظر می‌رسد زیرا تا حد زیادی از هاچ بک قدیمی بهره گرفته شده است. از آنجایی که کراس اوور بزرگ‌تر است، ظرفیت بار آن 420 لیتر به طور قابل ملاحظه‌ای سخاوتمندانه‌تر است. علاوه بر این، فاصله بین دو محور خودرو به 2.62 متر می‌رسد، بنابراین فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب وجود دارد. داشبورد با بازتاب دریچه، یک صفحه نمایش دیجیتالی 10.1 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی 10 اینچی را در خود جای داده است. خوشبختانه، هنوز هم تعدادی دکمه فیزیکی در زیر دریچه‌های هوای مرکزی وجود دارد.

این کراس اوور جدید با طعم یکپارچه‌سازی با با همان پلت فرم کوچک AmpR R5 با دو مدل پیشرانه ارائه می‌شود: 121 اسب بخار (90 کیلووات) و 166 پوند فوت (225 نیوتن متر) در کنار یک موتور قوی‌تر با قدرت 148 اسب بخار و 181 پوند فوت. به سراغ موتور قدرتمندتر بروید و رنو 4 E-Tech جدید کمتر از هشت و نیم ثانیه طول می‌کشد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. برای رسیدن به سرعت 80 تا 120 کیلومتر  برساعت باید 7 ثانیه زمان سپری کرد.

رنو 4 جدید کراس اوور چشم نواز فرانسوی رونمایی شد

همچنین دو نوع باتری موجود است: 40 کیلووات ساعت و 52 کیلووات ساعت. رنو حداکثر برد حرکتی این مدل را 400 کیلومتر اعلام کرد. مدل با باتری کوچک‌تر برد حرکتی 300 کیلومتری دارد.   پس از اتمام، باتری می‌تواند با شارژ DC تا 100 کیلو وات شارژ شود. در این مورد، نیم ساعت طول می‌کشد تا از 15درصد به 80درصد برسد. شارژ دوطرفه با 11 کیلووات نیز برای تبدیل R4 به منبع انرژی پشتیبانی می‌شود.

شرکت رنو می‌گوید سبک‌ترین پیکربندی وزن نسبتاً کم 1410 کیلوگرمی دارد. زمانی که شروع به اضافه کردن تجهیزات اختیاری و بسته باتری بزرگ‌تر کنید، این عدد بیشتر خواهد شد. رنو حداکثر ظرفیت بکسل را  750 کیلوگرم اعلام کرده است. رنو 4 جدید سال آینده راهی بازار اروپا خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید