رنو امبلم خودرو خاص فرانسوی رونمایی شد

    کد خبر :1095953
رنو امبلم خودرو خاص فرانسوی رونمایی شد

شرکت رنو به تازگی از محصول کانسپت جدیدی رونمایی کرد که دارای پیشرانه هیدروژنی است و برد حرکتی بیش از 1000 کیلومتر دارد.

بازتاب-رنو برای امبلم زبان طراحی جدیدی تدارک دیده و یک کراس اوور جذاب برای مدل‌های تولیدی آینده است. رنو تصمیم دارد تا 2040 در اروپا و 2050 در جهان تنها به تولید خودروهای کربن خنثی بپردازد. برای رسیدن به چنین هدفی باید به افزایش تولید خودروهای برقی پرداخته و مدل‌های هیدروژنی هم در دستور کار قرار دهد. در واقع این مدل شبیه به هوندا CR-V e:FCEV  بوده که از فناوری سلول سوخت هیدروژنی با باتری قابل شارژ بهره می‌گیرد.

البته رنو معتقد است که این خودرو شوتینگ بریک بوده نه کراس اوور. ضریب درگ آن 0.25 بوده و آیرودینامیک بالایی دارد. احتمالا در محصولات آینده رنو از عناصر طراحی امبلم استفاده خواهد شد. اگرچه امبلم جمع و جور شناخته می‌شود اما طول و عرض کمی ندارد.

رنو امبلم خودرو خاص فرانسوی رونمایی شد

این برند اروپایی مدعی بوده اومبلم می‌تواند مسافت 1000 کیلومتری را طی و به اندازه خودرویی درون‌سوز سریع عمل کند. گویی راننده این خودرو برای دستیابی به توان حرکتی گفته شده دو بار مجبور به توقف جهت پر کردن مخزن هیدروژنی 2.8 کیلوگرمی خواهد شد. هر توقف برای سوخت‌گیری امبلم کمتر از 5 دقیقه زمان برده و یک مخزن هم می‌تواند برد 350 کیلومتر را فراهم خواهد کرد. این خودرو کانسپت با باتری 40 کیلووات ساعتی نیکل منگنز کبالت، در شهر همانند یک خودروی الکتریکی است.

باید بیان داشت که باتری شارژ شده توان پیمایش حرکتی 300 کیلومتری را فراهم کرده چراکه دو بار توقف برای پر کردن مخزن هیدروژن نیز 700 کیلومتر دیگر را بر شعاع حرکتی رنو امبلم اضافه می‌کند. کانسپت جدید رنو دارای پیشرانه‌ای با توان 215 اسب بخار است و رنو می‌گوید در تولید آن از هیچ ماده کمیاب زمین استفاده نشد. با اینکه امبلم دارای قوای محرکه پیچیده‌ای بوده اما همچون بیشتر خودروهای هیبریدی و الکتریکی سنگین‌  نیست و رنو وزن  آن را 1750 کیلوگرم اعلام کرد.

این ویژگی‌ها موجب شد تا امبلم یک گزینه برجسته و کم وزن باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید