۶ دلیل برای میل به غذا خوردن پس از سیری

    کد خبر :1092885
میل به غذا خوردن پس از سیری

اگر پس از غذا خوردن باز هم اشتیاق کنترل‌نشده‌ای برای مصرف مواد غذایی بیشتر دارید، حداقل ۶ دلیل غیر از گرسنگی در میان است.

غذا فقط ضرورت جسم نیست، بلکه روح را هم تغذیه می‌کند و منبع احساس لذت است. برای حفظ سلامتی بدن و وزن مناسب باید برنامه و رژیم غذایی مناسبی داشته باشیم.

بااین‌حال، ما فقط موقع گرسنگی به سراغ مواد غذایی نمی‌رویم و گاهی‌اوقات در پاسخ به واکنش ناخودآگاه مغز، ‌هنگام سیری هم تمایل به غذا خوردن داریم. مغز در ۶ موقعیت‌ مختلف با ارسال علایم گرسنگی ما را فریب می‌دهد و ممکن است حتی وقتی گرسنه نیستیم غذا بخوریم. این ۶ موقعیت موارد زیر هستند:

۱. تماشای برنامه‌های آشپزی

دیدن برنامه‌های آشپزی در تلویزیون و تهیه غذاهای خوشمزه پرچرب و کالری، فرد را به غذا خوردن تشویق می‌کند. درواقع محرک‌های بصری مغز را وادار به ارسال علایم گرسنگی می‌کنند.

۲. غذاهای قرمز و نارنجی

افراد معمولا به مصرف بیشتر خوراکی‌های روشن، به‌ویژه قرمز و نارنجی، با این تصور که سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، متمایل می‌شوند.

۳. قرار گرفتن غذا در دسترس

در دسترس بودن غذا روی میز یا پیشخوان رستوران‌ها، اشتهای افراد را تحریک می‌کند. درواقع مغز با دیدن مواد غذایی تحریک شده و علامت گرسنگی ارسال می‌کند.

۴. تماشای غذا خوردن دیگران

نشستن کنار افرادی که مشغول غذا خوردن هستند، حتی با وجود سیری، شما را به غذا خوردن تشویق می‌کند.

۵. استفاده از بشقاب‌های بزرگ

استفاده از بشقاب‌های بزرگ ظرف غذا، به‌طور ناخودآگاه شما را به خوردن غذای بیشتر تشویق می‌کند. درواقع چشم‌هایتان روی عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد و مغز تصور می‌کند باید تا تمام شدن غذای درون بشقاب، به غذا خوردن ادامه دهید.

۶. احساس شادی

برخلاف این باور که وقتی فردی غمگین است، به غذا خوردن تمایل دارد، بیشتر افراد وقتی احساس شادی می‌کنند، به غذا خوردن متمایل می‌شوند. درواقع افراد شاد کمتر به مقدار کالری مصرفی توجه کرده و بیش از آنچه که لازم است غذا می‌خورند.

شش دلیل فوق باعث می‌شوند که با وجود سیر بودن به سراغ مصرف مواد غذایی بیشتر بروید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید