کاوشگر خورشیدی پارکر به نزدیک‌ترین فاصله از خورشید می رسد

    کد خبر :1047837

کاوشگر خورشیدی پارکر که در سال 2018 راه اندازی شد، یک پیشرفت تکنولوژیکی برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به خورشید بود.

بازتاب-  پروازهای آن شامل دوره‌هایی است که از حضیض، نزدیک‌ترین نقطه نزدیک به سطح خورشید می‌گذرد. هر یک از این نقاط برای تحقیقات اخترفیزیکی مهم هستند، زیرا کاوشگر قادر است تشعشع، باد خورشیدی و سایر پارامترهای فعالیت خورشیدی را در فاصله‌ای منحصر به فرد اندازه‌گیری کند.

هجدهمین پرواز اخیر دستاوردهای کاوشگر خورشیدی پارکر را ثبت کرد. این هواپیما کوتاه‌ترین فاصله را تا سطح خورشید طی کرد که تنها 7.26 میلیون کیلومتر بود. این نزدیک‌ترین نقطه به خورشید است که تاکنون یک جسم مصنوعی به آن رسید. علاوه بر این، کاوشگر رکورد سرعت جدیدی را ثبت کرد و به 635226 کیلومتر در ساعت رسید. اینها نتایج کار مهندسی طولانی و دقیقی بوده که این امکان را برای کاوشگر فراهم کرده تا به چنین حداکثر فاصله‌ای از خورشید برسد.

کاوشگر خورشیدی پارکر

تکمیل ماموریت کاوشگر خورشیدی پارکر برای دسامبر 2025 برنامه‌ریزی شده است، تا قبل از آن کاوشگر باید هشت دور دیگر از خورشید را طی کند. هر کدام داده‌های جدید بیشتری در مورد فعالیت خورشیدی و دینامیک منظومه شمسی ارائه می‌دهند. علاوه بر این، کاوشگر همچنین به پروازهای خود در زهره ادامه خواهد داد تا سرعت و دقت گردش خود به دور خورشید را بهبود بخشد.

ماموریت کاوشگر خورشیدی پارکر نقش مهمی در اخترفیزیک مدرن بازی می‌کند و به دانشمندان کمک می‌کند تا فرآیندهای فیزیکی روی خورشید و تأثیر آنها بر اجسام و فضای اطراف آن را بهتر درک کنند. این کاوشگر داده‌های دما و میدان‌های مغناطیسی، جت‌های پلاسما و بادهای خورشیدی را برای فیزیک خورشیدی و تحقیقات پلاسما جمع آوری می‌کند.

این ماموریت یک پیشرفت واقعی در مطالعه خورشید و گامی مهم در جهت گسترش دانش در مورد فعالیت خورشیدی، الگوها و پیامدهای آن برای زمین و منظومه شمسی ما به عنوان یک کل بود. بنابراین باید منتظر ماند تا مشخص شود چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید