بررسی گوشی سامسونگ گلکسی F54

شرکت سامسونگ در بازار هندوستان گوشی‌های سری گلکسی F را معرفی و عرضه می‌کند. یکی از جدیدترین اعضای این خانواده گلکسی F54 نام دارد که پیشتر عرضه شد.

بازتاب-گلکسی F54 یک میان رده با بدنه باکیفیت است و طراحی به‌روز این شرکت را دارد. دستگاه سخت افزاری قابل توجه برای آن تدارک دیده شده تا تجربه کاربری روانه و کم نقصی ارائه دهد. این تلفن هوشمند در مشخصات به Galaxy A54 شبیه است . در این بخش قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

طراحی و ساخت

گلکسی F54 دارای فریم پلاستیکی، بدنه پلاستیکی و نمایشگر شیشه‌ای است. ابعاد دستگاه 164در77در8.4 میلیمتر بوده و وزن آن 199 گرم است. این گوشی هوشمند دارای نمایشگر حفره‌دار و کم حاشیه بوده که تجربه کاربری را لذت بخش می‌سازد. همچنین باید به بدنه عقب پلاستیکی اشاره کرد که سه حسگر دوربین به صورت عمودی و جدا از هم کنار هم قرار دارند.

فلاش LED در کنار سنسورهای دوربین قرار می‌گیرد. حسگر اثرانگشت به صورت جانبی با کلید پاور همراه شده و کلید تنظیم صدا هم بالای کلید پاور قرار گرفت. خبری از جک 3.5 میلیمتری هدفون نیست اما پورت USB-C در پایین قرار دارند.

 گلکسی F54

نمایشگر

گلکسی F54 یک گوشی با نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد پلاس 120 هرتز بوده که وضوح FHD+ دارد و نسبت تصویر 20:9 هم ارائه می‌دهد. این نمایشگر طراحی حفره‌دار داشته و نسبت صفحه نمایش به بدنه 85 درصدی هم شامل آن شد.

گلکسی F54 تراکم پیکسلیس 393ppi شامل آن شده و وضوح قابل قبولی را به مخاطب خود ارائه می‌دهد. این نمایشگر به لطف نرخ نوسازی 120 هرتز، سریع عمل کرده و مالتی تسکینگ روان دارد.

سخت افزار و باتری

گوشی گلکسی F54 به پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1380 مجهز بوده که در کنار تراشه گرافیکی مالی G68 توانایی بالایی می‌تواند از خود نشان دهد. در سوی دیگر قابلیت ارتقاحافظه با اسلات کارت میکرو اس دی هم وجود دارد. این گوشی تنها در نسخه 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

همچنین باید به باتری 5000 میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ 25 واتی هم پرداخت. شرکت سامسونگ در این گوشی سخت افزار قدرتمندی به کار گرفته که فراتر از یک گوشی میان رده به حساب می‌آید و برای گیمینگ و کاربری روزانه ایده آل تلقی می‌شود.

دوربین و نرم افزار

گلکسی F54 در عقب خود سه حسگر دوربین 108 مگاپیکسل واید، 8 مگاپیکسل اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو دارد. این سه حسگر با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی همراه شده و پکیج دوربین کاملی را برای مخاطب F54 رقم می‌زنند.

توانایی فیلمبرداری 4کی برای هر دو حسگر دوربین عقب و جلو فراهم شده که برای یک گوشی میان رده ویژگی قابل توجهی به حساب می‌آید. این دوربین‌ها قابلیت تصویربرداری پانوراما، HDR و برخی دیگر هم دارند.

همچنین باید به فلاش LED پرداخت که در قسمت کناری حسگرهای دوربین گنجانده شده و برای بهتر کردن شرایط نوری تصویربرداری کارآمد است. این محصول سامسونگ از سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 برخوردار است.

 گلکسی F54

نکته پایانی

گوشی Galaxy F54 دارای طراحی جذابی بوده و مشخصات کلیدی بزرگی برای آن در نظر گرفته شد. اما برخی مزایا و معایب هم دارد. نخست اینکه باید به مزایایی چون پردازنده مناسب، باتری پرظرفیت، دوربین ایده آل و برخی دیگر اشاره کرد. معایب آن هم بدنه پلاستیکی، سرعت شارژ کم و دوربین ماکرو تبلیغاتی اشاره کرد که چندان کاربردی نیست.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید