کاریکاتور را در آخرین اولویت مرکز هنرهای تجسمی قرار می‌دهیم

    کد خبر :87640

سیدمسعود شجاعی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با بیان این که کارتون و کاریکاتور در آخرین اولویت مرکز هنرهای تجسمی است گفت: اولویت اصلی ما سایر بخش‌های هنرهای تجسمی است.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی در تاریخ 29 خردادماه سال جاری طی حکمی از سوی فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری به مدیریت مرکز هنرهای تجسمی حوزه منصوب شد. او در سال‌های جنگ تحمیلی به ثبت تصاویر رشادت‌های رزمندگان اسلام مشغول بود و سال‌ها در زمینه هنرهای تجسمی همچون کاریکاتور و و کارتون به فعالیت پرداخت. شجاعی دبیری جشنواره‌های گوناگون در زمینه هنرهای تجسمی را در حوزه هنری بر عهده داشته است. او در فروردین‌ماه سال 1395 به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد.

سیدمسعود شجاعی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با بیان این که دبیری جشنواره‌ها را در کنار مدیریت مرکز هنرهای تجسمی ادامه خواهد داد گفت: یکی از اتفاقات جدی که ما در حوزه کاریکاتور دنبال کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم؛ برپایی جشنواره‌ها است که همیشه متناسب با مسائل روز مثل داعش و ترامپ بوده. اما برپایی چنین جشنواره‌هایی در اولویت کاری ما در مرکز هنرهای تجسمی حوزه نیست و برخی از این جشنواره‌ها در خارج از حوزه هنری برپا خواهد شد. در آینده شاهد دو جشنواره خواهید بود که بنده به عنوان دبیر در خدمت عزیزان هنرمند هستم؛ یکی «دوسالانه کاریکاتور» که داوری اولیه آن انجام شده و پس از داوری نهایی به برگزاری نمایشگاه خواهیم پرداخت و دیگری «افول تروریسم» که البته هنوز عنوان اصلی آن مشخص نشده است.

وی با اشاره به قرار دادن کاریکاتور و کارتون در آخرین اولویت مرکز هنرهای تجسمی گفت: اولویت اصلی ما سایر بخش‌های هنرهای تجسمی است؛ البته ما به تمامی بخش‌های هنر تجسمی توجه داریم و کاریکاتور هم یکی از همین بخش‌ها است.

شجاعی تاکید کرد: ما برای بهره‌گیری از نظرات مشاوران در مرکز هنرهای تجسمی دو شورا داریم. یکی شورای علمی راهبردی و دیگری شورای تخصصی که در این دو شورا از وجود هنرمندان برجسته بهره می‌بریم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید