نشانی از تسلیم در ایران دیده نمی‌شود/ حل اختلاف‌ها با ایران نتایج مثبتی برای منافع منطقه و آمریکا دارد

    کد خبر :726541

شورای آتلانتیک در گزارشی نوشت: «ممکن است این طور به نظر برسد که مذاکره برای رفع تحریم‌ها می‌تواند در راستای منافع ایران باشد، از سویی تهران منتظر تغییرات انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا است. چراکه خیلی‌ها معتقدند بایدن، رقیب ترامپ احتمال بازگشت ایالات‌متحده به توافق هسته‌ای را ایجاد می‌کند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «زمانی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و سیاست فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد، هدف آن بود که رفتارهای ایران در منطقه تغییر کند و ایران برای یک توافق بهتر پای میز مذاکره بیاید. مشخص است که دولت ترامپ در رسیدن به هر دو هدف خود ناموفق بوده است. بدون درنظر گرفتن اینکه چه کسی وارد کاخ سفید خواهد شد، سیاست خارجی آمریکا باید شامل تلاش‌های دیپلماتیک باشد تا روابط بین‌المللی واشنگتن با شرکای خود که تضعیف شده است، تقویت شود.»

به گزارش ایلنا، شورای آتلانتیک در ادامه این گزارش یادآور شده است:‌ «درحالی‌که تحریم‌های آمریکا موجب کمبود منابع ایران شده است، اما نشانی از تسلیم در ایران دیده نمی‌شود. به‌ویژه پس از تحریم‌های جدید نفتی آمریکا علیه صادرات نفتی ایران، پهپاد جاسوسی آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران سرنگون شد، ایران یک نفتکش را با پرچم پاناما و همچنین نفتکش بریتانیا را توقیف کرد. با این حال با وجود چنین اتفاقاتی مقام‌های آمریکایی مدعی تاثیرگذاری کمپین فشار حداکثری هستند. اما این اتفاقات نشان داده‌ که سیاست ترامپ در حال شکست است. آخرین اقدام ایران را باید اعزام نفتکش‌ها به ونزوئلا دانست.»

نویسنده این گزارش در ادامه تاکید کرده است: «اگر ترامپ دوباره به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، بهتر است از روش دیگری در مورد ایران استقاده کند. در طول زمان، تحریم‌ها بی‌نتیجه می‌شوند و به اهداف مورد نظر نمی‌رسد تاریخ نشان داده است که فشارهای اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند حکومتی را وادار به تغییر رفتار کند. ایران نشان داده که توان دور زدن تحریم‌ها را دارد. آمریکا به تداوم تحریم‌ها حتی در شیوع کرونا هم ادامه داد اما ایران نشانه‌ای از تسلیم را عرضه نمی‌کند. در واقع حل اختلاف‌ها با ایران به‌عنوان بخشی از مشکلات خاورمیانه، می‌تواند نتایج مثبتی برای منافع منطقه و آمریکا داشته باشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید