ناصر قوامی:

رفتار فعلی مجلس به خاطر باج‌خواهی است/ مجلس یازدهم باید بگوید که غیر از شنیدن صحبت چهارتا وزیر در مجلس جدید چه کرده‌اند و چه گام جدی برای مسائل و مشکلات مردم برداشته‌اند؟

  • سیاسی
  • شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۶:۵۳
    کد خبر :726072

 مجلس یازدهم از روز اول وزاری دولت را یکی یکی  به مجلس کشانده و گزارش‌ آنان را شنیده است؛ عجیب آنکه سوال و استیضاحی هم در کار نیست. در عین حال آقایان دولت و مجلس چندین بار در بین سخنان خود از تلاش برای تعامل دو قوه گفته‌اند این اصرار به تعامل در کمال ثابت می‌کند که سیاست‌های کلان در کشور مبتنی بر بروز تقابل بین دو قوه نیست.

در این شرایط ادامه حضور وزرا در مجلس موجب این برداشت می‌شود که مجلس یازدهمی‌ها بیشتر به دنبال یک سری رفتار نمایشی بوده و قصد دارند به افکار عمومی القا کنند که برای ساماندهی به اوضاع کشور در تلاش هستند. بگذریم از اینکه اولویت اقتصاد و مشکلات آن که در میان وعده های انتخاباتی‌شان نقش پررنگی داشت را هم کنار گذاشته و سراغ مسائل حاشیه‌ای مثل محدودسازی فضای مجازی رفته‌اند.

برخی حتی معتقند که رویه فعلی مجلس بیشتر رنگ‌وبوی تسویه حساب سیاسی دارد و از زاویه جناح حاضر در مجلس با دولت مستقر نشات می‌گیرد.

ناصر قوامی، نماینده مجلس در دوره ششم اما این رویکرد مجلس یازدهمی‌‌ها را بیشتر باج‌خواهی می‌داند. او در گفت‌وگویی با سایت آزادی گفته است: «معمولا در مجلس عده‌ای‌ هستند که با این کارها از وزار باج‌خواهی می‌کنند. حتی در مجلس ششم هم بودند عده‌ای که برای باج‌خواهی خود مثل اینکه فلان مدیر را در استانی منصوب کنند، وزیر را به کمیسیون و یا صحن علنی می‌کشاندند. این رویه اصلا هیچ ثمری ندارد مگر آنکه سوال کنندگان به برخی از اهداف خود برسند».

وی درباره نقش تسویه‌حساب‌های سیاسی در این رویه نیز گفت: «مجلس یازدهم که کنترل از راه دور است. یعنی این‌ها که خودشان اختیار ندارند، کسانی که این‌ها را به مجلس رساندند درباره وزرا و … تصمیم می‌گیرند. این نمایندگان با بستن درها و نظارت استصوابی شورای نگهبان و عدم مشارکت مردم به مجلس رسیدند و نمایندگانی نیستند که بتوان گفت مستقل هستند و کارآیی دارند. این سوال‌ها که مطرح ‌می‌شود هم در راستای اهداف همان گروهی است که این‌ها را به مجلس آوردند».

این نماینده پیشین مجلس در ادامه با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی مسائل کشور نیز گفت: « این‌ها در مجلس کار چندانی نمی‌توانند انجام دهند زیرا سیاست‌های کلی نظام دست کسانی دیگر است. حتی قانون گذاری نیز عملا در اختیار شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. با این حال باید از این‌ها سوال کرد که در این یک ماه چه کرده‌اید؟ گفته بودید که مسائل معیشتی را در اولویت قرار می‌دهید اما الان دلار 20 تومان شده و کمر مردم در حال شکستن است، شما چه کار اساسی کردید؟»
قوامی تاکید کرد: « مجلس یازدهم باید بگوید که غیر از شنیدن صحبت چهارتا وزیر در مجلس جدید چه کرده‌اند و چه گام جدی برای مسائل و مشکلات مردم برداشته‌اند».

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید