کاندیداها منابع مالی ستادهای انتخاباتی خود را اعلام کنند

  • سیاسی
  • شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۵۲

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور خواستار شفافیت کاندیداها در اعلام منابع مالی ستادهای انتخاباتی خود شدند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور طی نامه‌هایی جداگانه‌ای به هر 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواستار عملی شدن بند 4 سیاست‌های کلی انتخابات شد.

در بخشی از این نامه آمده است: همانطور که مستحضر هستید مطالبه‌گری در حوزه شفافیت همواره یکی از دغدغه‌های پررنگ جنبش دانشجویان انقلابی بوده است و دانشجویان بسیجی استقرار فرهنگ شفافیت آفرینی در تمامی نهادها و ارگانها و در کلیه سطوح نظام علی الخصوص سطوحی که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند را ضامن سعادت کشور و افزایش اعتماد عمومی می‌داند.

این نامه می‌افزاید: به همین جهت و در راستای بند 4 سیاست‌های کلی انتخابات که مهرماه سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد از جنابعالی انتظار می‌رود در تعیین حدود و نوع هزینه‌ها، منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی ستاد خود، شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی جنابتان و همچنین اعلام آن به مراجع ذی‌صلاح جهت نظارت دقیق و برخورد با تخلفات احتمالی اهتمام داشته و گزارش این اقدام را در اسرع وقت به سمع و نظر ملت ایران برسانید.

در پایان این نامه با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی خود را موظف به پیگیری و ارائه گزارش به مردم می‌داند، آمده است: در انتخابات‌های گذشته شائبه کمک‌های مالی از سوی برخی مفسدین و متخلفین اقتصادی که برخی دوره محکومیت خود را طی کرده‌اند و یا هم‌اکنون در زندان هستند خاطر ملت را آزرده کرد و باعث افزایش بی‌اعتمادی عمومی شده که صدالبته اگر این دست وقایع حقیقت داشته باشد به جز وامدار کردن سیاسیون به متخلفین ثمر دیگری نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید