رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها برای ایرلاینها صرفه ندارد

    کد خبر :719737

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو بامهر درباره واریز تسهیلات حمایتی در برابر کرونا به ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر دولت با اعطای ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد موافق کرده است.

وی افزود: از ۱۲ خردادماه به مدیران شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده تا مستندات و مدارک خود را در سامانه کارا وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری کنند. پس از آن روند واریز این تسهیلات آغاز خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: هنوز رقم پرداختی به هر شرکت مشخص نشده و پس از تحویل مدارک در سامانه کارا به آنها مبلغ مورد نظر اعلام خواهد شد.

اسعدی سامانی با بیان اینکه رقم تعیین شده برای هر شرکت هواپیمایی با شرکت دیگر متفاوت است، گفت: ما در انجمن شرکت‌های هواپیمایی به دولت اعلام کردیم که تا ۱۵ فروردین ماه امسال میزان خسارات وارده در اثر کرونا به شرکت‌های هواپیمایی ۳ هزار میلیارد تومان است. این محاسبات تا پایان فروردین ماه به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان هم می‌رسد اما دولت تنها با پرداخت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات موافقت کرده است.

وزیر بهداشت: ایرلاینها فاصله گذاری را رعایت نمی‌کنند / ‏‬ایرلاین: صرفه اقتصادی ندارد!

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها یادآور شد: آنچه از سوی یاتا (انجمن بین المللی شرکت‌های هواپیمایی) و نیز دستورالعمل‌های دولتی به ما ابلاغ شده هرگز دستورالعملی در خصوص الزام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد چون اگر قرار باشد فاصله گذاری بیش یک متر در پروازها رعایت شود در نتیجه می‌توانیم حداکثر یک سوم ظرفیت پرواز را استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای فاصله گذاری اجتماعی برای ما صرفه اقتصادی ندارد و در نتیجه انجام این پروازها ممکن است اقتصادی نباشد. هر چند در حال حاضر هم با توجه به شرایط موجود، انجام پروازها اقتصادی نیست.

نایب رئیس فدراسیون حمل و نقل با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا در پروازها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، ادامه داد: در دیگر کشورها نیز مسافر وقتی وارد فرودگاه می‌شود، تب سنجی و غربالگری کرونا صورت می‌گیرد. همچنین هواپیماها و ترمینال‌ها پیش و پس از پرواز ضدعفونی می‌شوند. ماسک و دستکش در اختیار مسافران قرار داده می‌شود. بنابراین تمام پروتکل‌های حفظ سلامتی مسافران که منجر به کسب اطمینان از سلامتی مسافران می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی گفت: بنابراین دلیلی برای انجام فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. یاتا هم توصیه نکرده که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

حذف تغذیه برای جلوگیری از شیوع

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس یا آلودگی و ابتلای مسافران به کرونا، توزیع غذا در حین پرواز حذف شده است و این یک توصیه بهداشتی و جزو پروتکل‌ها است.

وزیر راه: الزام به رعایت فاصله گذاری در پروازها به شرکت‌ها ابلاغ شده است

خاطرنشان می‌شود محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اردیبهشت ماه امسال در حاشیه مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: شیوه نامه و پروتکل‌های مبارزه با کرونا به شرکت‌های حمل و نقلی از جمله شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و ایرلاین‌ها ملزم به فروش ۶۰ درصد ظرفیت خود در هر پرواز هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید