ایران درخواست میزبانی جام ملت‌ها را ارائه کرده است؟

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹
    کد خبر :719480

کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا 31 مارس(12 فروردین) را برای اعلام نامزدی میزبانی جام ملت‌ها توسط کشورها تعیین کرده بود که این مهلت زمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا تا 30 ژوئن(10 تیر) تمدید شد. براساس این گزارش، هنوز فدراسیون‌های فوتبال دیگر کشورهای آسیایی می‌توانند درخواست میزبانی جام ملت‌ها را به AFC ارسال کنند. ایران پیش از این تمایل خود را برای میزبانی از این رقابت‌ها ابراز کرده بود. کشورهای اردن و عراق نیز از عزم خود برای میزبانی مشترک از جام ملت‌های آسیا 2027 خبر دادند.
این درحالی است که نشریه «الوطن» قطر نیز در روایتی دیگر این چنین خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که 4 کشور به صورت رسمی برای میزبانی از جام ملت‌های آسیای 2027 اقدام کردند.
عربستان، قطر، هند و ازبکستان 4 کشور نامزد میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 شدند. یک مسئول AFC در این زمینه به الوطن گفت: «4 کشور تاکنون به‌صورت رسمی برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا اقدام کردند. عربستان، قطر، هند و ازبکستان با ارسال نامه خواهان میزبانی از این تورنمنت آسیایی شدند. این درحالی است که سلطان المهوس، خبرنگار سعودی دو روز پیش مدعی شده بود که ایران برای میزبانی اقدام نکرده است و از همان چهار کشور به‌عنوان مدعیان میزبانی جام ملت‌های دو دوره بعد نام برده بود، اما اصل ماجرا چیست؟

موضع رسمی AFC اعلام نشده

این اخبار طی یکی دو روز اخیر درحالی منتشر شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز موضع رسمی خود در این خصوص را اعلام نکرده و مقام مسئولی که در این خصوص با رسانه قطری مصاحبه کرده جزئیاتی را در این خصوص ارائه نکرده است. درواقع اعلام چهار کشور برای میزبانی جام ملت‌های آسیا از سوی وی به این معنا نیست که کشورهای دیگر نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده یا درخواستی نداده‌اند. ضمن اینکه طبق شنیده‌ها درخواست رسمی فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه به کنفدراسیون آسیا ارسال شده و این درحالی است که اصولا کشورها تا پایان ماه ژوئن میلادی می‌توانند درخواست‌های خود را در این خصوص ارائه داده و هنوز یک ماه دیگر برای سایر کشورها وقت باقی است.

فردا؛ تصمیم‌گیری AFC درخصوص ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان

همچنین درخصوص ازسرگیری ادامه رقابت‌‌های لیگ قهرمانان آسیا شنیده می‌شود درحال حاضر کنفدراسیون فوتبال آسیا در وضعیتی نیست که بتواند تصمیم‌گیری خاصی در این خصوص داشته باشد. ضمن اینکه فعلا همان برنامه زمانبندی اولیه که اعلام شده بود همچنان در دستور کار قرار دارد، آن هم به این شکل که طبق این برنامه تیم‌ها در یکی دو کشور متمرکز ادامه رقابت‌های گروهی و مرحله یک‌هشتم نهایی را برگزار کرده تا درنهایت 8 تیم برتر آسیا در فصل جاری مشخص شوند. هرچند دغدغه اصلی AFC در این زمینه به وضعیت کشورها و نوع برخورد آنها با نحوه قرنطینه کردن مردم و شرایط کرونا در کشورهای درگیر لیگ قهرمانان یا آنهایی که درخواست میزبانی خواهند داد، مربوط می‌شود و اگر کشورها مشکلی برای میزبانی نداشته باشند به‌طور قطع این برنامه اجرایی خواهد شد مگر اینکه هیچ کشوری برای ادامه رقابت‌ها درخواست میزبانی ندهد. در واقع کنفدراسیون آسیا در این مورد سرنوشت لیگ قهرمانان را به تصمیم دولت‌ها در رابطه با اقدامات بعدی درخصوص شیوع ویروس کرونا در کشورهای متبوع خود گره زده است.
با این حال و طبق شنیده‌ها قرار است فردا چهارشنبه در کنفرانسی اینترنتی و به‌صورت آنلاین، نماینده فدراسیون‌هایی که باشگاه‌های آنها در لیگ قهرمانان حضور دارند جلسه‌ای را با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کرده تا نسبت به آینده این رقابت‌ها تصمیم‌گیری مقتضی صورت بگیرد.

انتخابی جام‌جهانی زیر 16و زیر 19 سال هم به تعویق افتاد

همچنین از کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر می‌رسد که رقابت‌های قهرمانی زیر 16 سال آسیا که قرار بود ماه اکتبر به میزبانی بحرین برگزار شود به همراه رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال که این رقابت‌ها هم قرار بود ماه نوامبر در ازبکستان برگزار شود به‌خاطر شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده و در فرصت بعدی برگزار خواهد شد.
نکته قابل‌توجه اینکه هر دوی این رقابت‌ها انتخابی جام‌جهانی رده‌های سنی محسوب شده و از اهمیت بالایی برای کشورهای حاضر و کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار هستند.

منبع: فرهیختگان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید