سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل: ایران در برابر حملات سایبری دفاع مشروع دارد

    کد خبر :719458

علیرضا میریوسفی روز دوشنبه در واکنش به ادعاهای مقامات صهیونیستی مبنی بر اینکه عوامل جمهوری اسلامی به سیستم پمپاژ آب یکی از شهرهای این رژیم حمله سایبری داشته‌اند، این مطلب را مطرح کرد.

به نوشته تارنمای فایننشال تایمز، در اوایل ماه آوریل مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند، یک کد نوشته شده توسط ایرانیان به سراسر جهان سفر کرده و از طریق سرورهای رایانه‌ای ایالات متحده و اروپا برای پنهان کردن منشاء خود، به کنترل‌کننده‌های نرم‌افزاری پمپ‌های آب شهری اسرائیل نفوذ کرده بود.

این ادعاها در حالی است که ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون همواره بر حفاظت از جان شهروندان غیرنظامی تاکید داشته و هرگز عملیاتی را علیه مردم بی‌گناه تدارک ندیده است.

به گفته فایننشال تایمز از قول یکی از کارشناسان ایرانی، «ایران از نظر سیاسی توانایی تحمل تلاش برای مسموم کردن غیرنظامیان اسرائیلی را ندارد و حتی اگر ایران چنین کرده باشد، واکنش مناسب اسرائیلی‌ها کجاست؟ شک ما این است که اسرائیلی‌ها پول بیشتری از ایالات متحده می خواهند و همه اینها را شکل داده‌اند؛ اما آمریکایی‌ها احمق نیستند.»

به گزارش ایرنا، سخنگوی نمایندگی ایران در ادامه اظهارات خود افزود: فعالیت‌های سایبری ایران کاملا دفاعی و حفاظتی هستند. ایران به عنوان یکی از قربانیان جنگ افزارهای و خرابکاری سایبری همچون استاکس‌نت، از میزان اثرات مخرب چنین ابزارهایی به خوبی آگاه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید