مشاور امنیت ملی آمریکا: قدرت‌های خارجی قصد سوء استفاده از روابط نژادی آمریکا را دارند

    کد خبر :719284

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفت: دشمنان خارجی در تلاش هستند تا از روابط نژادی آمریکا سوء استفاده کنند.

اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی است که اعتراضات به خاطر قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست توسط یک مأمور پلیس سفیدپوست در سراسر آمریکا ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: توئیت هایی را امروز از چینی ها مشاهده کرده‌ام که نشان می دهد آنها به نوعی از اتفاقاتی که در آمریکا رخ داده، ابراز رضایت کرده‌اند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره توئیت مارکو روبیو سناتور آمریکایی که نوشته است “حداقل 3 دشمن خارجی به دنبال سوء استفاده از رویدادهای داخلی آمریکا هستند،” گفت: سناتور روبیو 100 درصد درست گفته است که دشمنان خارجی در تلاش برای سوء استفاده از این بحران هستند تا به دموکراسی ما لطمه وارد کنند. ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد تا این اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: می خواهم به دشمنان خارجی مان چه زیمبابوه باشد چه چین بگویم که تفاوت بین ما و شما این است که افسری که جورج فلوید را به قتل رسانده است، مورد بازجویی، محاکمه قرار خواهد گرفت و محاکمه وی منصفانه خواهد بود. مردم آمریکا خواستار اعتراض مسالمت آمیز هستند. مردم آمریکا به خاطر اعتراضات مسالمت آمیز به زندان نمی روند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره نحوه مقابله با دشمنان آمریکا مثل چین و روسیه و تلاش آنها برای ایجاد ناآرامی های بیشتر در این کشور، گفت: این احتمال وجود دارد که فعالان روسی نیز چنین اقداماتی را در آمریکا انجام دهند.

به گزارش تسنیم ،وی ادعا کرد: شاید اختلافات سیاسی در آمریکا وجود داشته باشد ولی ما قبلاً این بحران ها را پشت سر گذاشته و بر آنها غلبه کرده‌ایم.

وی درباره جمهوری اسلامی ایران نیز مدعی شد: به ایران نگاه کنید، این کشور یقیناً در اینجا مشغول فعالیت است. شما نیز این واقعیت را می دانید. ما ابزارهایی در اختیار داریم. ما در حال همکاری با متحدان و هم پیمانان نزدیک خود هستیم. من با همکارانم و مشاوران امنیت ملی گفتگو می کنم و در روزهای آینده نیز آنها را ملاقات خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید