احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا قوت گرفت

    کد خبر :719069

«آدام اسمیت» که به همراه همسرش رهبری جنبش «بازگشایی کارولینای شمالی» را برعهده دارد، با انتشار پیامی ویدیویی اعلام کرد که او و سایر معترضان در صورت بروز درگیری برای شکستن قرنطینه در ایالت خود، قادر به کشتن افراد خواهند بود.

این در حالی است که همسر وی در اعتراض اخیر در شهر «رالی» مرکز ایالت کارولینا دستگیر شده است.

وی در ویدئوی خود گفته که تنها پاسخ عادلانه به قرنطینه، نبرد متقابل با سلطه استبدادی دولت خواهد بود.

او در این ویدئو می‌گوید: «دلم می‌خواهد فرزندانم با نگاه به گذشته کشور ما بگویند «نگاه کن مرد! عجب ملت بزرگی. آن موقع که تمام دنیا به مردم آمریکا چشم دوخته بودند و نظم نوین جهانی سعی می‌کرد اوضاع را به دست بگیرد، آمریکا گفت نه! ما مسلح می‌شویم، وقت آن رسیده که علیه آنها برخیزیم، ما خیال نداریم جا بزنیم.

این در حالی است که دونالد ترامپ نیز تهدید کرده است که اگر فرماندار ایالت کارولینا در زمان مناسب اقدام به بازگشایی این ایالت نکند، جلسه انجمن ملی جمهوریخواهان را که قرار است در تابستان در کارولینای شمالی برگزار شود لغو می‌کند.

به گزارش مهر،این وضعیت در کارولینای شمالی در حالی است که در سایر شهرها و ایالت‌های آمریکا به ویژه مینه سوتا به دلیل کشته شدن یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس، اعتراضات گسترده‌ای در حال انجام است و در برخی از شهرهای آمریکا نیز گزارش‌هایی از تخریب و آتش زدن ساختمان‌ها از سوی معترضین منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید