هشدار آمریکا به شهروندان خود درباره ناآرامی‌ها در کرانه باختری و غزه

    کد خبر :718452

با نزدیک شدن به موعد اعلام اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی درباره ناآرامی‌های احتمالی هشدار داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، در بیانیه سفارتخانه ایالات متحده در قدس اشغالی، به شهروندان آمریکایی هشدار داده شده که به دلیل ناآرامی‌های احتمالی در کرانه باختری و غزه، به این مناطق سفر نکرده یا نزدیک نشوند.

سفارت آمریکا همچنین به شهروندان خود در فلسطین اشغالی هشدار داد که به دلیل احتمال وقوع تظاهرات و اعتراضات به طرح اشغال کرانه باختری، مراقب خود باشند و از تجمعات دوری کنند.

به گزارش فارس، پیش از این ژنرال «کامل أبو رکن» هماهنگ‌کننده فعالیت‌های کابینه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده بود اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری منجر به موجی از عملیات‌های فلسطینان خواهد شد.

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

روزنامه «هاآرتص» نیز روز گذشته گزارش داد «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی دیدار اخیر با فرماندهان ارشد ارتش به آنها هشدار داده که برای تنش‌های احتمالی در اراضی اشغالی آماده شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید