مسکو: گوگل، فیس بوک و یوتیوب صداهای مخالف را به طور سیستماتیک سانسور می‌کنند

    کد خبر :718440

«الکساندر لوکاشویچ» نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری در اروپا شب گذشته در جریان یک نشست آنلاین با اعضای کمیته دائمی این سازمان، شبکه‌های فیس بوک، یوتیوب و گوگل را متهم به سانسور رسانه‌های جمعی که خوشایند آنها نیست کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی در این باره گفت: شبکه‌های اجتماعی غربی از آزادی بیان«رسانه‌های ناخوشایند» تغییر مسیر داده‌اند.

لوکاشویچ افزود: زمانیکه فیس بوک، یوتیوب و گوگل وارد فضای مجازی و جذب دنبال کنندگان شدند سخت بود که تصور کنیم سالها بعد این شرکتها از آزادی بیان به یک سیستم سختگیرانه بر روی جریان اطلاعات و سانسور رسانه‌های ناخوشایند روی بیاورند.

وی متذکر شد که اخیرا شبکه یوتیوب که به صورت دوفاکتو توسط دولت آمریکا کنترل می‌شود جسابهای شبکه تلویزیونی شبه جزیره کریمه و دو آژانس خبری روسی زبان را حذف کرده است. این اقدام بدون هشدار قبلی و توضیح دلایل آن انجام شده است. ناگهان هزاران دنبال کننده از دسترسی به ویدئوهایی که میلیونها بار دیده شده‌اند منع می‌شوند.

به گزارش فارس، به گفته لوکاشویچ، تحت شعارهای زیبای دموکراسی و آزادی بیان، در آمریکا یک پاکسازی سیستماتیک فضای اطلاعات توسط پلتفرمهایی که زیرنظر دولت واشنگتن کنترل می‌شوند صورت میگیرد و این سبک دموکراسی آمرکایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید