فتاح: همه نیروگاه‌ها را در بورس عرضه خواهیم کرد

    کد خبر :718368

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: بنیاد وظیفه دارد هم به محرومیت زدایی برسد و همزمان به تولید و مسائل زیربنایی نیم نگاهی دارد.

 پرویز فتاح صبح امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد که توسط بنیاد مستضعفان احداث شده است، اظهار داشت: لرستان زینت نظام است و مردم این دیار با تقدیم 6200 شهید به انقلاب همیشه قانع بوده و این وظیفه ما را در قبال آنها سنگین می‌کند.

وی افزود: در زمان فعالیت در کمیته امداد آنچه می‌توانستم برای مردم لرستان انجام دادم و به ویژه همراه با سایر نهادها در کنار سیل‌زدگان بودیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ما بحران‌ها رو خوب مدیریت می‌‌کنیم ولی هنر ما باید این باشد که در غیر بحران هم خوب جلوه کنیم؛ اگر در دوره غیر بحران خوب عمل کنیم هزینه ما در مواقع بحران نیز کم می‌شود.

وی با بیان اینکه در برپایی عدالت ضعف داریم، عنوان کرد: می‌توانیم در این زمینه هم خوب عمل کنیم و عدالت را به خوبی برقرار کنیم.

فتاح خاطرنشان کرد: 77 هزار تن سیمان رایگان بین سیل‌زدگان لرستان توزیع شد و کماکان نیز هرجا نیاز به سیمان باشد، بنیاد مستضعفان آن را تامین خواهد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه به بهره‌برداری نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد اشاره و عنوان کرد: مجوز احداث این نیروگاه را در سال 84 صادر کردم و شرایط به‌گونه‌ای شد که امروز در جایگاه ریاست بنیاد مستضعفان در افتتاح آن حضور داشته باشم.

وی از رفع مشکلات پیش روی این نیروگاه خبر داد و گفت: تا کنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان در نیروگاه خرم‌آباد هزینه شده و تا پایان سال نیز هزار و 700 میلیارد تومان دیگر را تامین و تزریق خواهیم کرد.

فتاح با بیان اینکه 6 هزار و 200 میلیارد تومان حجم کلی سرمایه‌گذاری در این نیروگاه است که تقدیم به مردم لرستان می‌شود، افزود: اگر نیاز باشد باز هم آن را افزایش می‌دهیم.

به گزارش فارس،وی تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم این نیروگاه این است که از اول همزمان به صورت گازی و بخاری تولید خواهد داشت و از طرفی ساخت احداث، نصب و نگهداری نیروگاه خرم‌آباد توسط متخصصین داخلی انجام شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به شکستن تحریم در ساخت نیروگاه خرم‌آباد اشاره و عنوان کرد: مگر تحریم نیستیم، ولی ‌توانستیم این نیروگاه را انجام دهیم و اینجا تجلی‌گاه مهندسین و نبوغ ایرانی است و توانسته‌ایم تحریم‌ها را در این حوزه شکست دهیم.

فتاح گفت: بنیاد وظیفه دارد هم به محرومیت زدایی برسد و همزمان به تولید و مسائل زیربنایی نیم نگاهی دارد.

وی از کمک 5 هزار بسته به آسیب دیدگان از کرونا در لرستان خبر داد و گفت: لرستان نیاز به کمک بیشتری دارد و باید به مرز توسعه برسد؛ با توجه به شرایط موجود احتمالا در یکی از شهرستان‌های استان مستقر خواهیم شد و اقدامات توسعه و پیشرفت را انجام خواهیم داد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرارداد فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد با حمایت بنیاد مستضعفان و مشارکت گروه مپنا و گروه صبا بزودی امضا خواهد شد و توافق در این زمینه صورت گرفته است.

فتاح لرستان را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار دانست و گفت: این خوب نیست که استان با ظرفیتی مانند لرستان محروم باشد در حالی که بزرگترین سرمایه‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در بحث نیروگاه فعالیت جدی دارد، افزود: همه نیروگاه‌ها را در بورس عرضه خواهیم کرد و نیروگاه خرم‌آباد نیز در اولین فرصت وارد بورس خواهد شد تا مردم از تولید و سود آن سهیم باشند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خانه تمام خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر را در لرستان خواهیم ساخت.

فتاح گفت: به مردم لرستان اطمینان می‌دهیم تمام نهادهای زیر نظر رهبری مانند بنیاد مستضعفان در کنار دولت به مردم خدمت بی‌منت خواهند کرد و ما وظیفه و وام‌دار هستیم که به این مردم خدمت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید