سازمان مدیریت بحران

مردم در ۴۸ ساعت آینده هوشیارتر باشند

    کد خبر :718015

رضا کرمی‌محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، در خصوص وقوع زلزله در منطقه مشا و ۵۰ کیلومتری شهر تهران، گفت: به هر تقدیر از چندی قبل لرزش‌های گسل مشا آغاز شده است و هرازگاهی زلزله‌هایی با ریشتر‌های بین ۲.۵ تا ۴ را در این منطقه شاهدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در زلزله قبلی ابتدا یک پیش‌لرزه ۳.۶ ریشتری آمد و چند ساعت بعد زلزله ۵.۲ ریشتری واقع شده است آیا این بار هم مردم باید نگران وقوع زلزله‌ای قوی‌تر باشند، گفت: ما ۳۰ سال است که در تهران نگران آمدن زلزله با ریشتر بالا هستیم.

کرمی محمدی ادامه داد: البته در همین سال‌ها مردم متأسفانه هیچ نگرانی نداشتند و به این موضوع بی‌توجه بوده‌اند.

وی گفت: البته در هیچ کجای دنیا نمی‌توان با قطعیت درباره اینکه آیا زلزله‌ای بزرگ‌تر به وقوع خواهد پیوست یا خیر، پیش‌بینی انجام داد.

به گزارش دانشجو، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان مدیر بحران شهر تهران آیا به مردم پیشنهاد می‌کنید که ۴۸ ساعت آینده هوشیارتر باشند یا خیر گفت‌: اینکه مردم به واسطه وقوع این زمین‌لرزه و اینکه این احتمال وجود دارد که زلزله بزرگ‌تری پیش آید هوشیارتر باشند موضوع بسیار خوبی است.

وی افزود:، اما هوشیار بودن به معنای کلید ماشین در دست بودن و رفتن به سمت پمپ‌بنزین و از این طرف به آن طرف شهر رفتن نیست.

وی گفت: یکسری دستورالعمل‌ها برای زمان وقوع زلزله، بعد از زلزله و حتی قبل از وقوع زلزله وجود دارد که خوب است هموطنان این دستورالعمل‌ها را مطالعه کنند و همزمان هوشیارتر هم باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید