فردا محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت اجرا می‌شود؟

    کد خبر :717449

پس از کش و قوس‌های فراوان و به گفته مدیران شهری از فردا سه شنبه (۶ خردادماه) اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) در پایتخت از سر گرفته می‌شود.

اجرای مجدد محدودیت های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) در پایتخت پس از تعطیلات عید سعید فطر خبری بود که غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی آن را اطلاع رسانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مصوبه شورای ترافیک طرح که با حضور اعضای شورای شهر تهران (رئیس شورای شهر به همراه رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل)، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران، نماینده استاندار تهران برگزار شد قرار بر این شد با توجه به افزایش بار ترافیک در معابر مرکزی پایتخت در اولین روز کاری پس از تعطیلات عید سعید فطر محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) مجدد در تهران اجرا شود.

بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران ساعت اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) در پایتخت از ساعت ۸ تا ۱۶ است که از ساعت ۱۴ خروج از محدوده رایگان است.

در بسته ترافیکی تاکسی‌های اینترنتی پلاک تهران، تاکسی‌های پلاک ع تهران، تاکسی‌های تلفنی پلاک تهران، وانت بار‌های پلاک تهران، سرویس مدارس، کلیه مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های سرویس دهنده ادارات و خودرو‌های کادر درمان مشغول در محدوده‌ها با معرفی ستاد مقابله با بیماری کرونا که در سامانه تهران من ثبت نام شده اند، در سقف مصوب از پرداخت عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا معاف هستند.

در بخش دیگر از بسته ترافیکی مصوب در شورای ترافیک تهران تخفیف عوارض ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که در سامانه تهران من ثبت نام کرده اند (در سقف مصوب) از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.

اعلام نظر مدیران شهری برای زمان اجرای مجدد محدودیت های ترافیکی در پایتخت ( اولین روز کاری پس از تعطیلات عید سعید فطر) درحالی است که در چند نوبت اجرای محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) در پایتخت از سوی شهرداری تهران با ممانعت مسئولان وزارت بهداشت مواجه شد و آخرین بار نیز درحالی که شهرداری تهران ۲۹ اردیبهشت ماه را زمان قطعی اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت اعلام کرده بود این محسنی بندپی استاندار تهران بود که به دلیل نیاز بسته ترافیکی پایتخت در روز‌های کرونایی به کارشناسی اجرای آن را در تاریخ مذکور (۲۹ اردیبهشت ماه) منتفی دانسته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید