جزییات بازگشایی درب‌های حرم حضرت معصومه(س) اعلام شد

    کد خبر :717313

به گزارش پایگاه آستان کریمه اهل بیت(ع) قائم مقام تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از بازگشایی درب‌های این آستان مقدس در روز صبح روز دوشنبه پنجم خردادماه خبرداد و گفت: صحن‌ها و حیاط‌های روباز از ساعت هفت صبح تا 19 عصر در اختیار زائران و مجاوران خواهد بود.

پس از شیوع کرونا در کشور و بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور مسئولان کشور و مدیران حوزه و آستان های مقدس اهل بیت(ع) برگزار شد، دستور بسته شدن موقت درب این حرم های قدسی صادر شد و از زمان این تصمیم که شب عید امسال اتخاذ شد تا امروز هیچ زائری برای حضور در این مضاجع شریف مجوز حضور نداشت.

بهرام سرمست نیز در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات جلسه امروز ستاد ملی کرونا با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از وضعیت استان قم در مقابله با کرونا ارائه شد.

استاندار قم افزود: خوشبختانه تلاش‌های خوبی در سطح استان قم اتفاق افتاد و رتبه نخست در مقابله با کرونا را از آن خود کرد، هم‌اکنون وضعیت قم رو به بهبود و زرد است و باید شرایط را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی به وضعیت سفید تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: شهروندان همراهی و مشارکت خوبی در مقابله با کرونا داشته‌اند که جای تقدیر دارد، ضمن اینکه از حمایت مراجع عظام و حوزه‌های علمیه نیز قدردانی می‌کنیم.

سرمست عنوان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، صحن حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اماکن مقدس در قم بعد از عید فطر بازگشایی می‌شود، در این مصوبه جدید صحن اماکن مقدس، یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب، صحن اماکن مقدس برای عموم بازگشایی می‌شود.

استاندار قم گفت: بازگشایی اماکن مقدس براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و نماز ظهر و عصر به صورت جماعیت برپا نمی‌شود.

وی در مورد نماز عید فطر تصریح کرد: نماز عید فطر براساس مصوبه قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حرم برپا نمی‌شود و تنها در مساجد محلی و در فضاهایی روباز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برپا می‌شود.

سرمست افزود: در مصوبه ستاد ملی کرونا همچنین آمده است که از تاریخ 10 خرداد ماه ساعات کاری دستگاه های اجرایی از ساعت 7:30 تا 14:30 خواهد شد، با بازگشایی مرزهای صادراتی کشورهای همسایه، امکان صادرات محصول برای تولیدکنندگان فراهم می‌شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در مقابله با کرونا، جانفشانی‌های مدافعان سلامت و کادر درمان، بی‌نظیر بود و افرادی که در مسیر خدمت به بیماران به شهادت نائل شوند، حکم شهید خدمت دریافت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید