۳ علت اصلی افزایش آلودگی هوا در تهران اعلام شد

    کد خبر :717170

حسین‌رضا شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره دلایل آلودگی هوا طی سه روز گذشته در پایتخت اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته غلظت آلاینده‌ها در پایتخت طی روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و تولید آلاینده‌ها در پایتخت بیشتر شده است.

وی افزود: اجرا نشدن طرح ترافیک و تردد زیاد خودروها در سطح شهر یکی از دلایل افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: البته اجرا نشدن طرح ترافیک تنها دلیل آلودگی هوا طی روزهای اخیر محسوب نمی‌شود چرا که در ۲ روز گذشته وزش باد حتی با سرعت کم هم در پایتخت نداشته‌ایم و این مساله سبب شده آلودگی موجود از تهران خارج نشود.

شهیدزاده خاطرنشان کرد: همچنین امسال نسبت به سال پیش بر اساس مصوباتی که ابلاغ شده است سنجش غلظت آلاینده‌ها سخت‌گیرانه‌تر محاسبه می‌شود. به عبارتی با غلظت کمتر آلودگی وارد محدوده ناسالم در کیفیت هوا می‌شویم.

وی گفت: آلاینده غالب هوا در تهران طی ۲ روز گذشته ازن بوده است که این آلاینده‌ اصولا در روزهای گرم ایجاد می‌شود و پیش‌سازهای آن ناکس و VOC است که می‌تواند از پمپ بنزین‌ها تولید یا از باک خودروها تبخیر شود.

به گزارش فارس، به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلاینده ازن در تابستان‌ باعث ایجاد روزهای ناسالم می شودکه لغو طرح ترافیک در سال جاری در افزایش آن نقش مؤثری داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید