۲۴۷ مطب و مرکز دندانپزشکی در استان مرکزی بازگشایی شد

    کد خبر :716694

دکتر «بهمن صادقی سده» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۳۲ مطب و ۱۵ درمانگاه دندانپزشکی با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی می‌توانند فقط خدمات اورژانسی به بیماران ارائه دهند.

وی اظهار داشت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، امکان نوبت دهی برای بیماران و نبود هرگونه تجمع در مطب و مراکز دندانپزشکی از شرایط بهداشتی تعریف شده در مقابله با ویروس کرونا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به خطر انتقال بالا در ارایه خدمات دندانپزشکی، تیم نظارت از بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی فعالیت مطب‌ها و مراکز دندانپزشکی را رصد و با اولین اخطار محل مهر و موم و از ادامه فعالیت جلوگیری می‌شود.

در استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یکهزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یک‌هزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

۳۰۰ دندانپزشک در استان مرکزی فعالیت دارند که ۱۷۰ نفر آنان در اراک هستند.

به گزارش ایرنا،رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۱۸۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از ۳۰ تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و یکهزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۱۸۳ نفر رسید.

جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید